Chcesz skutecznie promować się w Internecie i zdobywać nowych klientów? Musisz zadbać o swoje miejsce w sieci. Podstawą jest posiadanie firmowej strony internetowej. To jednak nie wszystko. Aby witryna zajmowała wyższe pozycje w Google i przyciągała więcej klientów, warto założyć firmowego bloga. Czym jest blog i jakie korzyści przynosi jego prowadzenie? Szczegóły znajdziesz w artykule.
Artykuł sponsorowany
Czym jest blog?
Blog to rodzaj strony internetowej, na której regularnie publikowane są wpisy tematyczne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie, a więc prezentowane od najnowszego do najstarszego. Początkowo blog był formą dziennika i zastępował tradycyjny pamiętnik. Z czasem jednak jego możliwości się rozszerzyły. Blogi z upływem czasu przeszły więc znaczącą ewolucję. W sieci od lat znaleźć można mnóstwo blogów na każdy temat, np. blogi lifestyle’owe, kulinarne, podróżnicze, fotograficzne itd.
Czy wiesz jednak, że dzisiaj prowadzenie bloga to także świetny sposób na promocję firmy? Jest to doskonałe rozwiązanie, które wspomaga pozycjonowanie stron WWW oraz pozwala zwiększyć ruch. To jednak niejedyne korzyści płynące z prowadzenia firmowego bloga. Więcej plusów znajdziesz w dalszej części artykułu.
Czym różni się blog od strony internetowej?
Blog może być jednym z elementów firmowej witryny internetowej. Zazwyczaj odnośnik do bloga znajduje się w menu danej strony. Co wyróżnia blogi od innych stron WWW? Przede wszystkim aktualność treści oraz częstotliwość ich dodawania. Oczywiście firmowa strona internetowa także powinna być regularnie aktualizowana, gdyż informacje, które się na niej znajdują (oferta, portfolio, dane kontaktowe itd.), także powinny być zawsze aktualne. Czynność ta jednak nie jest aż tak częsta, jak w przypadku blogów.
Blog natomiast zawiera bardziej dynamiczne treści, które są publikowane regularnie – nowy artykuł można dodawać nawet każdego dnia. Ważne jest też, aby aktualizować swoje starsze wpisy na blogu, gdyż niektóre z nich mogą stać się szybko nieaktualne, zwłaszcza te, które dotyczą bieżących trendów, rankingów i nowości na rynku.
Jeśli chcesz z powodzeniem prowadzić swoją firmę i zwiększyć sprzedaż, potrzebujesz zarówno własnej strony internetowej, jak i firmowego bloga.
O czym pisać na blogu?
Zastanawiasz się, o czym można pisać na blogu? Tak naprawdę na każdy temat. Wszystko zależy od tego, jaką branżę reprezentujesz. Ważne jednak, aby publikowane na blogu artykuły były merytoryczne, jakościowe i unikalne. Osoba, która je tworzy, powinna posiadać wiedzę na dany temat oraz mieć ,,lekkie pióro’’, a więc potrafić bez problemu ciekawie pisać i przyciągnąć uwagę czytelnika. Wpisy na firmowym blogu muszą trafiać do grupy docelowej i odpowiadać na jej pytania i potrzeby. Trzeba więc sprawdzać, czego szukają użytkownicy w sieci i jakich informacji potrzebują.
Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
Content marketing, czyli marketing treści jest coraz częściej wykorzystywany przez właścicieli firm do promocji produktów lub usług. Blog jest zaś doskonałym narzędziem do realizacji strategii content marketingowej oraz dobrym sposobem na promocję marki w sieci.
Aby jednak osiągnąć jak najlepsze efekty, artykuły muszą być publikowane regularnie. Wymaga to oczywiście czasu, jednak zdecydowanie się opłaca. Prowadzisz własną firmę, ale wciąż nie masz swojego bloga? Oto powody, dla których warto go założyć.
- Blog wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony WWW
Wyszukiwarka Google premiuje strony, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Dla algorytmów to znak, że taka strona się rozbudowuje i dba o potrzeby swoich odbiorców. Ponadto w artykułach na blogu powinny znajdować się odpowiednie słowa kluczowe, które także wpływają na lepszą pozycję strony w wyszukiwarce. Warto w swoich tekstach umieszczać tzw. frazy z ,,długiego ogona’’, a więc kilkuwyrazowe zapytania, które są często wyszukiwane przez internautów. Popularność fraz kluczowych można sprawdzić za pomocą różnych narzędzi, np. Senuto.
- Prowadzenie bloga to szansa na pozyskanie nowych linków do strony
Jeśli Twoje artykuły będą ciekawe, inspirujące i wartościowe, istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauci chętnie podzielą się nimi np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Dzięki temu dany tekst dotrze więc do szerszego grona odbiorców. Wzmacnia to potencjał nie tylko konkretnego wpisu, ale też całej firmowej witryny. Pamiętaj, że Google lepiej ocenia strony WWW, które są interesujące dla użytkowników.
- Artykuły na blogu budują wizerunek eksperta w branży
Merytoryczne treści, odpowiadające na pytania i potrzeby klientów świadczą o kompetencji oraz dużym doświadczeniu firmy. Twórz więc artykuły poradnikowe, które przekazują fachową wiedzę i pokaż swoim potencjalnym klientom, że jesteś ekspertem w swojej branży. Dzięki temu odbiorcy Twojej oferty będą bardziej skłonni Ci zaufać i chętniej skorzystają z Twoich produktów lub usług.
- Firmowy blog zwiększa rozpoznawalność w sieci
Ciekawe treści tworzone specjalnie z myślą o potencjalnych klientach budują pozytywny wizerunek marki, a także zwiększają jej rozpoznawalność w Internecie. Artykuły warto wzbogacać o grafiki, infografiki oraz materiały wideo. Warto je też udostępniać na swoich firmowych profilach w Social Mediach oraz wysyłać do subskrybentów za pomocą newsletterów. Wartościowy content, który będzie wsparty dodatkową promocją, pomoże zdobyć nowych klientów.
- Regularne publikacje pomagają budować relacje z klientami
Czy wiesz, że prowadzenie bloga to również sposób na komunikację z odbiorcami? Regularne publikowanie treści pozwoli utrzymać z nimi stały kontakt. Czytelnicy mogą zostawiać pod artykułami komentarze, zadawać pytania i wyrażać własne opinie. Dzięki temu można poznać oczekiwania swoich klientów i budować z nimi długotrwałe relacje. Pamiętaj, aby zawsze odpowiadać na komentarze. Możesz rozwiewać wszelkie wątpliwości odbiorców oferty i pomóc im w dokonaniu trafnego wyboru.
Pamiętaj, że wchodząc w dyskusję, poznajesz potrzeby i problemy swoich potencjalnych klientów. Takie informacje są niezbędne do rozwoju biznesu. Klienci natomiast mogą lepiej poznać Twoją firmę, a jeśli otrzymają profesjonalną, indywidualną poradę, chętniej zdecydują się na skorzystanie z Twojej oferty.
Chcesz zdobywać więcej klientów? Nawiąż współpracę z WeNet
Jeśli chcesz skutecznie promować się w Internecie, skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet. Specjaliści zaprojektują i zbudują Twoją firmową witrynę, która będzie zgodna z aktualnymi trendami panującymi na rynku. Założą też Twojego bloga, który będzie pracował na sukces firmy oraz stworzą merytoryczne i wysokiej jakości treści.
Pamiętaj też, że strona WWW stworzona przez profesjonalistów będzie nowoczesna, atrakcyjna wizualnie, funkcjonalna i responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli ją wygodnie przeglądać i zapoznawać się z Twoimi treściami także na swoich smartfonach czy tabletach.
Nawiązując współpracę z WeNet, otrzymasz także:
- indywidualny projekt dopasowany do Twoich potrzeb,
- domenę i hosting w pakiecie,
- certyfikat SSL,
- gwarancję szybkości działania strony,
- wsparcie dedykowanego opiekuna.
Nie masz czasu na samodzielne tworzenie i obsługę swojej firmowej strony? Wejdź na WeNet.pl, dowiedz się więcej o ofercie i zamów darmową konsultację.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.