>
Kategorie: AppleTablety

Apple iPad rozpakowany (galeria) + rekordowe otwarcie

Świat na nowo przeżywa okres fascynacji tabletem Apple, a wszystko to przez jego sobotni debiut na półkach sklepowych. W przeciągu kilku ostatnich dni w Internecie pojawiło się mnóstwo różnych materiałów traktujących o iPadzie.

Na łamach serwisu Electronista opublikowano serię zdjęć prezentujących moment rozpakowania najnowszego gadżetu z nadgryzionym jabłkiem. Na fotkach możecie dostrzec, że sprzęt zapakowany jest w niezwykle minimalistyczne, oszczędne w dodatki pudełko – nie brakuje mu jednak niewątpliwej elegancji i klasy, jak na produkt Apple przystało.

A co znajdziemy wewnątrz pudełka? Poza kablem umożliwiającym połączenie z komputerem, zasilaczem i instrukcją to, co najistotniejsze, czyli sam tablet.

Ekran iPada pokryty jest ochronną folią, która zabezpiecza przed uszkodzeniami w czasie transportu. Przy bliższym zapoznaniu z urządzeniem można stwierdzić, że jest to mix iPoda Touch/iPhone z MacBookiem Pro. Ekran ewidentnie nawiązuje do tych pierwszych urządzeń, podczas gdy aluminiowa obudowa budzi skojarzenia z popularną serią laptopów.

Wyświetlacz ma odpowiednią jasność, 9.7 cala w zupełności wystarcza na oglądanie stron internetowych bez utraty ich czytelności. Bez wątpienia w najbliższym czasie w Sieci będzie pojawiała się cała masa materiałów dotyczących iPada i jego funkcjonalności. O tych najciekawszych na pewno będziemy was informować.

Tablet Apple może być sukcesem zarówno technologicznym, jak i finansowym.

Z marketingowego punktu widzenia, wygląda na to, że iPad pobił wszelkie rekordy otwarcia sprzedaży. Według najnowszych danych wynika, że Apple w pierwszym dniu (sobota) sprzedało aż 600-700 tysięcy urządzeń. To doskonały rezultat biorąc pod uwagę, że przewidywania oscylowały w granicach 300 tysięcy sztuk.

Zaskakująco wysoki wynik sprzedaży jest spowodowany ogromnymi kolejkami ustawiającymi się przed sklepami Apple. Przed otwarciem sklepu na 5th Avenue koczowało 730 osób. Dla porównania swego czasu iPhone 3G przyciągnął „tylko” 540 osób.

Bez wątpienia swój udział w rekordzie otwarcia mają także mniejsze, lokalne sklepy nie przyciągające rzeszy konsumentów. Do tego należy dorzucić jeszcze zamówienia typu pre-order, których naliczono około 250 tysięcy. Wszystko to buduje ogromny sukces marketingowy iPada.

Tablet Apple zostanie najprawdopodobniej największą premierą urządzeń typu e-book/tablet. Amazon nigdy nie udostępniał konkretnych liczb, jednak szacuje się, że w całym 2008 roku sprzedał 500 tysięcy sztuk czytnika Kindle. Ujmując całość zwięźle – wszystko wskazuje na to, że firma z Cupertino znów triumfuje. Jeżeli jeszcze iPad doczeka się przychylnych opinii w branży mobilnej i ugruntuje swoją pozycję poprzez łatwy dostęp do Apple Store to tablet może okazać się jeszcze większym sukcesem, niż poprzednie gadżety Apple.

źródło: electronista

marcin