>
Kategorie: GoogleInternetNewsy

Google testuje radykalną zmianę w wyszukiwarce

Co pewien czas Google eksperymentuje z nowymi funkcjami. Tym razem najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie testuje wprowadzenie radykalnej zmiany w wyświetlanych wynikach wyszukiwania.

Google starannie dobiera kolejne właściwości swojej usługi. Gruntowna zmiana wprowadzona bez odpowiedniego badania wśród społeczności mogłaby negatywnie wpłynąć na markę. Właśnie dlatego, co jakiś czas firma testuje nowe rozwiązania na zawężonym polu użytkowników. Obecnie przedmiotem zmian okazał się być… czarny kolor wyświetlanych wyników.

Niebieski kolor linków jest z nimi kojarzony od czasów powstania hiperłączy. Przejście z koloru niebieskiego na czarny byłby jedną z najbardziej zauważalnych zmian w ostatnich latach. W tej chwili nie wiadomo, czym Google było zmotywowane do wprowadzenia takiego eksperymentu. Niemniej jednak firma oficjalnie oświadczyła, że od czasu do czasu prowadzi małe testy, które mają sprawdzić potencjalne możliwości. Firma przyznała, że „nie wie jeszcze czy czarny jest nowym niebieskim”.

Warto tutaj przypomnieć sytuację z 2009 roku, w którym to Google testowało podobną zmianę. Wtedy to wyszukiwarka otrzymała 41 różnych odcieni koloru niebieskiego, które zostały przystosowane specjalnie dla reklam Gmaila, a także pojawiły się w wynikach wyszukiwania. Wydawałoby się, że tak drobna zmiana nic wielkiego nie wskóra. Zaskoczeniem mogłoby być więc stwierdzenie, że rezultat takiego działania przyniósł firmie dodatkowe 200 milionów dolarów przychodu w roku z samych reklam.

Czy nowy eksperyment Google’a przyniesie podobne wyniki? Jeżeli czarny kolor dla linków zostanie wprowadzony dla szerszej grupy odbiorców i wytworzy oczekiwane rezultaty dla Google’a to być może już wkrótce firma ta wprowadzi jedną z najważniejszych zmian ostatnich lat w swoim najpopularniejszym produkcie. Jednak w chwili obecnej Internet kipi od statusów niezadowolonych osób z nowego koloru linków. Niewątpliwie zmiana ta na pierwszy rzut oka nie poprawia czytelności wyszukiwarki.

Źródło: The Telegraph

michalw

Komentarze

  • Niby jakieś śmieszne z naszego punktu widzenia zmiany, a tak mogą wpływać na dochody firmy... no ciekawe. Ale nie wróżę kolorowi czarnemu świetlanej przyszłości.