>
Kategorie: GryNewsy

To będzie test dla komputerów – Cyberpunk 2077 z ray tracingiem i technologią DLSS 2.0

Jeśli mieliście wątpliwości, że Cyberpunk 2077 nie wyciśnie z Waszych wypasionych pecetów pełni mocy, to teraz możecie się przekonać, że tak w praktyce będzie  – CD Projekt Red i Nvidia poinformowały bowiem, że nadchodzący hit będzie korzystał z wszelkich dobroci związanych z technologiami graficznymi.

Posiadacze komputerów z kartami graficznymi będą mogli w pełni skorzystać z możliwości, jakie oferuje technika ray tracingu, dostępna głównie za pośrednictwem układów graficznych z rodziny GeForce RTX. Efekty te będą dostępne od dnia premiery (a przecież zdarzały się tytuły, które wprowadzały te możliwości dopiero po jakimś czasie od premiery) i mowa o naprawdę sporej liczbie ciekawych rozwiązań.

Ray tracing na wypasie – Cyberpunk 2077 z mnóstwem efektów graficznych

Jednym z nich będzie okluzja otoczenia – to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry.

Nie zabraknie także oświetlenia rozproszonego opartego na śledzeniu promieni – technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.

Cyberpunk 2077 charakteryzują także odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal.

W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

fot. Nvidia
fot. Nvidia
fot. Nvidia



Dodatkowo będziemy mogli liczyć na obsługę technologii DLSS 2.0, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu zwiększenia liczby wyświetlanych klatek na sekundę bez utraty jakości obrazu.

Pozostaje tylko jeden zasadniczy problem – komputer, który uciągnie wszystkie te bajery, z pewnością będzie kosztował grube tysiące złotych. Ale to już problem, którym będziemy się martwić za kilka miesięcy.

źródło

 

Amadeusz Cyganek