>
Kategorie: GryNewsy

Logujesz się rzadko do konta Ubisoft? Uważaj, bo możesz stracić wszystkie gry

Jeden z użytkowników Twittera podzielił się wiadomością, którą otrzymał od Ubisoftu. Okazuje się, że długi czas nieaktywności mógł doprowadzić go do utraty wszystkich gier.

No właśnie, to jak często logujesz się do swojego konta Ubisoft? Codziennie? Raz na tydzień? A może rzadziej niż raz w miesiącu? Okazuje się, że im dłuższy czas Twojej nieaktywności, tym większe prawdopodobieństwo otrzymania e-maila od Ubisoftu, który ostrzega przed usunięciem naszego konta.

Ubisoft zamyka nieaktywne konta

Taką wiadomość dostał bowiem jeden z użytkowników Twittera, który podzielił się nią w formie wpisu.

Na udostępnionym przez użytkownika zrzucie ekranu możemy przeczytać, że:

Zauważyliśmy, że nie korzystasz z konta Ubisoft powiązanego z adresem e-mail: *****

Tymczasowo zawiesiliśmy Twoje nieaktywne konto Ubisoft i zamkniemy je na stałe w ciągu 30 dni zgodnie z naszymi Warunkami użytkowania.

Jeśli chcesz zachować swoje konto Ubisoft, możesz anulować jego zamknięcie, klikając przycisk Anuluj poniżej.

Ubisoft postanowił odpowiedzieć

Wychodzi na to, że wiadomość wywołała na tyle duże poruszenie, że do dyskusji francuski gigant. W jego odpowiedzi, możemy przeczytać:

Cześć. Chcieliśmy tylko dodać, że możesz uniknąć zamknięcia konta, logując się na swoje konto w ciągu 30 dni (od otrzymania wiadomości e-mail) i wybierając link Anuluj zamknięcie konta zawarty w wiadomości e-mail. Z pewnością nie chcemy, abyś stracił dostęp do swoich gier lub konta, więc jeśli masz jakiekolwiek trudności z logowaniem, utwórz u nas zgłoszenie do pomocy technicznej. >> http://ubisoft.com/help

Jeden z użytkowników stwierdził pod wpisem AntiDRM, że stracił dostęp do wszystkich gier, ponieważ jego konto zostało zdezaktywowane. Na szczęście jest nadzieja na to, że takie konto można reaktywować, co widać w odpowiedzi Ubisoftu. Firma stwierdziła, że konto może zostać odzyskane po kontakcie za pośrednictwem niniejszej witryny.

W dyskusji pojawił się głos, że takie zachowanie jest antykonsumenckie. Z kolei inny użytkownik stwierdził, że Ubisoft mógłby po prostu przestać dezaktywować konta niezależnie od czasu ich nieaktywności.

Jak widać, cyfrowa dystrybucja budzi sporo kontrowersji, co w gruncie rzeczy nie jest w żaden sposób dziwne. Wyobraź sobie, że Twoje konto, w które wpakowano setki złotych, zostało dezaktywowane, bo przez jakiś czas nie miałeś(-aś) czasu na granie. Wiadomość o utracie wszystkich gier byłaby co najmniej zaskakująca. Myślę, że niejedną osobę taka informacja wprawiła by w niemałą irytację. Całe szczęście, że Ubisoft dołączył do dyskusji i potwierdził możliwość odzyskania usuniętego konta.

Nie ma się co dziwić, że pudełkowe wydania gier z fizycznym nośnikiem nadal znajdują swoich fanów.

Źródła: 1, 2

Zobacz również:

https://www.mobimaniak.pl/363845/elden-ring-xbox-game-pass/

Albert