>
Kategorie: AMDGryNewsy

Specjalna wersja sterowników do kart AMD już tu jest. Koniec problemów ze śledzeniem promieni w hicie od Sony

Firma AMD opublikowała specjalną wersję sterowników przeznaczoną do premierowego hitu od Sony na PC, który zadebiutował oryginalnie na PlayStation 5 w 2021 roku. Od teraz nie powinniśmy mieć problemów z obsługą śledzenia promieni.

AMD opublikowało właśnie specjalną wersję sterowników do swoich kart graficznych. Mowa o wersji sygnowanej numerem 23.10.23.03, która jest odpowiedzią na problematyczne 23.7.2 WHQL. Te okazały się niezbyt stabilne w obliczu premierowej gry od Sony, która oryginalnie zadebiutowała na PlayStation 5.

Mam tu na myśli Ratchet & Clank: Rift Apart. Tytuł ukazał się w pierwszej kolejności na wspomnianym PS5 w 2021 roku. Od niedawna grą mogą cieszyć się również pecetowcy. Niestety, ale posiadacze kart AMD nie mogli poznać pełnego potencjału gry, o czym donosi serwis TechPowerUp.

Ratchet & Clank: Rift Apart z obsługą RT na Radeonach

Jednym z braków, z którymi musieli mierzyć się klienci Czerwonych, był nieobsługiwany ray tracing. Nowe sterowniki mają naprawiać stabilność podczas włączonego śledzenia promieni i DSR, a także poprawiać ogólną optymalizację tytułu.

Firma AMD opublikowała również listę znanych problemów, które mogą wystąpić w innych grach. Te wyglądają następująco:

  • Nakładka wydajności może wskazywać N/A dla licznika FPS;
  • Na kartach RX 7000 zauważono pojawianie się problemu, który polega na tym, że pobierany jest wysoki pobór mocy w trybie bezczynności. Pojawia się on przy korzystaniu z wybranych konfiguracji wieloekranowych przy mieszanych wyświetlaczach, które korzystają z wysokiego odświeżania i rozdzielczości;
  • W Rocket League z ustawieniem Bloom na Off możemy natknąć się na sporadyczne problemy, które pojawiać mają się na takich kartach jak Radeon RX 6900 XT;
  • Na kartach takich jak Radeon RX 5700 XT zaobserwowano kilkusekundowe problemy ze stabilnością w RuneScape;
  • Przy wykorzystaniu kodeku AV1 w trakcie nagrywania oprogramowaniem Adrenaline Edition dźwięk może nie być zsynchronizowany z obrazem (przez pewien okres czasu);
  • Przy włączonym SmartAccess Memory na Radeon RX 5600 XT mogą wystąpić spadki wydajności w grach na DX11. Rozwiązaniem tego problemu ma być w obecnej chwili rezygnacja z funkcji.

Całą notkę od firmy AMD znajdziemy pod tym adresem internetowym. Umieszczono tam listę kompatybilnych produktów.

Źródła: 1, 2

Zobacz również:

https://www.mobimaniak.pl/364607/baldurs-gate-3-premiera-rozmiar-gry-preload/

Albert