>

Dying Light 2 na zintegrowanej karcie graficznej? To już nie jest problemem

Czasy, w których zintegrowany układ graficzny pozwalał wyłącznie na obsługę systemu i edytora tekstu, odchodzą do lamusa. iGPU, które znajdzie się na pokładzie procesorów Intel Meteor Lake, będzie naprawdę potężne. Gra w Dying Light 2 nie będzie problemem!

W ostatnich latach producenci procesorów zaczęli stawiać na rozwój zintegrowanych układów graficznych. W porównaniu do ostatnich lat ich możliwości znacząco się zwiększyły, pozwalając graczom na swobodną rozgrywkę w tytuły sprzed kilku lat.

Wygląda jednak na to, że przed nami kolejne stadium wydajności zintegrowanych układów graficznych, co pokazują najnowsze rewelacje prosto z centrali Intela.

Integra, która poradzi sobie z polskim hitem!

Producenci zaprezentowali bowiem możliwości układu, który znajdzie się na wyposażeniu procesorów z rodziny Intel Meteor Lake. Najnowszy materiał pokazuje rozgrywkę z wykorzystaniem tego GPU w eksportowym hicie polskiego Techlandu – Dying Light 2.

Gra została uruchomiona z wykorzystaniem autorskiej techniki upscalingu treści – Intel XeSS. Tytuł został uruchomiony w natywnej rozdzielczości 1080p, podczas gdy z wykorzystaniem upscalingu – w 720p.

W obydwu przypadkach zużycie energii nie przekraczało 30W, a wykorzystując technikę XeSS, rozgrywka była prowadzona przy o ok. 60 proc. wyższej ilości klatek na sekundę. To oznacza oczywiście płynną zabawę z prędkością powyżej 30 klatek na sekundę, co w tytule, który zadebiutował w lutym ubiegłego roku, brzmi naprawdę świetnie.

Nowy układ graficzny Intela ma zostać wyposażony w 8 rdzeni Xe – to liczba, która odpowiada zewnętrznemu, mobilnemu GPU Intel Arc A370M. Debiut pierwszych mobilnych procesorów ma nastąpić w połowie grudnia.

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek