>

To będzie najpotężniejszy laptop do gier? RTX 4090, 128 GB RAM i świetny ekran na pokładzie!

Kilka dni po pierwszych informacjach na temat laptopa MSI Titan 18 HX, do sieci trafiła kompletna specyfikacja techniczna tego kapitalnie zapowiadającego się sprzętu do gier. Co tu dużo mówić – jest moc!

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia w sieci pojawiły się pierwsze szczegóły na temat kapitalnie zapowiadającego się, 18-calowego laptopa do gier MSI – Titan 18 HX. To sprzęt, który otrzyma wyświetlacz 4K o odświeżaniu 120 Hz, wyposażony w technologię podświetlenia Mini LED.

Jak się okazuje, to dopiero wstęp do całej reszty dobra, jakie szykuje nam producent. Laptop trafił bowiem do przedsprzedaży w jednym w chińskich sklepów wysyłkowych, dzięki czemu znamy praktycznie całą specyfikację laptopa.

fot. JD

Procesor i karta graficzna? Możliwie najmocniejsze

A ta opiera się na topowym CPU Intela – Core i9-14900HX o TDP wynoszącym 95W. Zapotrzebowanie tego laptopa na energię będzie naprawdę spore – wszystko ze względu na zastosowanie układu graficznego GeForce RTX 4090 z TGP wynoszącym aż 175W (bazowe 150W + 25W Dynamic Boost).

Nie dziwi więc fakt, że na pokładzie laptopa znajdziemy baterię o maksymalnej pojemności 99,9 Wh. Warto jednak wspomnieć, że w sklepach pojawi się także konfiguracja z GeForce RTX 4080, nieco mniej prądożernym układem.

fot. JD

Co poza tym? Nie zabraknie naprawdę sporej ilości pamięci RAM – mowa aż o 128 GB DDR5 w maksymalnym wariancie. Możemy także liczyć na dysk SSD o pojemności sięgającej 4 TB, a ciekawostką jest obecność mechanicznej klawiatury. Odpowiednią łączność zapewni nam z kolei moduł Wi-Fi 7.

To wszystko będzie zaopatrywane w prąd przez zasilacz o mocy… 400W. Oj tak, to jest totalny, gamingowy potwór.

Cena i data premiery? Tych jeszcze nie znamy, ale wszystko jest kwestią czasu – takie informacje powinniśmy uzyskać podczas targów CES 2024.

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • 128GB RAM i tytul laptop do gier? Do gier to 16 wystarczy, dla bardziej "nerdowskich" 32, ale 128? to UE4 i UE5 nie zjada przy produkcji gier a co dopiero w graniu które jest zazwyczaj mniej zasobożerne niż granie. Same nowości UE jak PCG czy Matrix AW do sprawdzenia Niezoptymalizowanych jeszcze surowych projektów nie wymaga więcej niż 64