>
Kategorie: GryLongform

Niechciane dziecko Blizzarda przejęte przez fanów?! Pierwsze spojrzenie na projekt

Fani „Heroes of the Storm” tworzą własną wersję gry – „Resurgence of the Storm”. Projekt ten, będący modem do Starcrafta II, zachwyca swoją autentycznością i trudno odróżnić go od oryginału. Prosty start gwarantuje niezapomniane wrażenia dla miłośników MOBA od Blizzarda.

Od czasów bety „Heroes of the Storm” byłem jej zagorzałym fanem, wspierając grę nawet w najtrudniejszych chwilach. Ping skaczący do tysiąca i komputer zmagający się z intensywnymi starciami nie zniechęciły mnie.

Kiedy prace nad grą zostały wstrzymane, było to dla mnie wielkim rozczarowaniem. Jednak teraz, na scenę wkracza „Resurgence of the Storm” – nowy projekt, który jest promykiem nadziei dla takich zapaleńców jak ja.

Resurgence of the Storm: nowość od fanów dla fanów

Heroes of the Storm„, swego czasu gwiazda Blizzarda, z czasem trafiła na drugi plan. Wsparcie kontynuowano, lecz na ograniczoną skalę. Pojawiały się plotki, że po przejęciu przez Microsoft gra zyska nowe życie, ale oficjalnych informacji brak. To jednak nie zniechęciło najwierniejszych fanów.

Źródło: własne

Gdy prace nad „Heroes of the Storm” zostały wstrzymane, a nowe mapy i bohaterowie przestali pojawiać się, fani postanowili działać. Projekt „Resurgence of the Storm” to wyjątkowa inicjatywa, gdzie pasja spotyka się z umiejętnościami.

Opierając się na silniku gry Starcraft II, fani odwzorowali „Heroes of the Storm” z niesamowitą dbałością o szczegóły.

Źródło: własne

 

Kluczowym aspektem „Resurgence of the Storm” jest jego dostępność. Gra jest bezpłatna i można ją zainstalować zarówno na iOS, jak i Windows. Na serwerze Discord projektu znajduje się szczegółowy poradnik instalacji, który krok po kroku przeprowadzi każdego, nawet mniej doświadczonego użytkownika, przez cały proces.

Warto obejrzeć filmik o grze na samym dole artykułu, jeśli jesteś jeszcze bardziej zainteresowanym projektem, teraz jednak zobacz szczegóły i pierwsze wrażenie.

Rozgrywka? Taka sama jak w Heroes of the Storm

Proces włączenia się do „Resurgence of the Storm” jest intuicyjny, chociaż na razie liczba graczy jest ograniczona, co może wpływać na czas oczekiwania na grę. Gra oferuje fascynujący wybór 15 bohaterów, w tym znane postacie z Warcrafta, takie jak Malfurion, Jaina, Anduin czy ETC, a także postać Diablo i bohaterowie z Starcrafta.

Źródło: własne

Co istotne, postacie zostały wiernie odwzorowane, zachowując oryginalny charakter i styl.

Aktualnie dostępna jest jedna mapa – „Przeklęte Daniny”, dobrze znana fanom oryginalnej gry. Zasady są podobne: zbieranie danin, a po zebraniu trzech aktywuje się event, w którym stwory mają tylko 1 punkt życia, a wieże i budowle przestają strzelać. To otwiera możliwości szybkiego ataku na bazę przeciwnika.

Źródło: własne

W „Resurgence of the Storm” nie zabrakło obozów najemników, które odgrywają kluczową rolę w walce na liniach. System talentów, znany z „Heroes of the Storm”, został zachowany, choć z lekkimi modyfikacjami, odzwierciedlającym preferencje twórców.

Projekt zyskał znaczne wsparcie finansowe i będzie kontynuowany, zachęcając do dalszego wsparcia. Gra zrobiła na mnie ogromne wrażenie pod względem wizualnym i technicznym, co jest odzwierciedleniem zaangażowania i kreatywności twórców.

Źródło: własne

Rozwój projektu i potencjalne przyszłe aktualizacje pokazują, jak duże znaczenie ma społeczność fanów w kształtowaniu świata gier.

Czy miałeś okazję zagrać w oryginalnego „Heroes of the Storm”? A może ta wersja fanowska przyciągnęła Twoją uwagę? Zastanów się, czy dasz jej szansę i podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzu.

Źródło: opracowanie własne

Michał Zacharski