Sony pomalutku wprowadza nową technologię upscalowania obrazu do konsoli PlayStation 5 Pro. Firma współpracuje z AMD w ramach projektu Amethyst, aby zintegrować FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4). Rozwiązanie, które wykorzystuje sprzętowe uczenie maszynowe, trafi do PS5 Pro w 2026 roku.
Sony i AMD połączyły siły, aby dostarczyć graczom jeszcze lepsze wrażenia wizualne. FSR 4 to przełomowe rozwiązanie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości obrazu. Konsola PS5 Pro dzięki tej technologii ma zapewnić ostrzejsze detale i stabilniejszą rozgrywkę. Nowa wersja upscalowania ma dorównać konkurencji.
Nowa era grafiki na PS5 Pro
FSR 4 będzie działać na bazie uczenia maszynowego opartego na sprzęcie konsoli. PlayStation 5 Pro osiąga wydajność na poziomie 300 (8-bit) TOPS. To wystarczająca wartość, by efektywne wykorzystać technologię od AMD. Gracze mogą spodziewać się większej płynności animacji i lepszego odwzorowania szczegółów.

PS5 Pro / fot. producenta
Sony od dawna dąży do podniesienia realizmu w grach. Kilka dni temu na platformie YouTube pojawiła się malutka próbka FidelityFX Super Resolution 4. Wideo zostało dostarczone przez twórcę Digital Foundry. W linku źródłowym znajdziesz odpowiedni odnośnik do zaprezentowanych możliwości (koniecznie włącz najwyższą rozdzielczość).
Jakość upscalowania będzie zagrożeniem dla DLSS od Nvidii. W przeciwieństwie do rozwiązania konkurencji, które wymaga rdzeni Tensor, nowe FSR 4 będzie działać na otwartej architekturze. Technologia AMD nie wymaga dedykowanego sprzętu AI i działa na szerokim zakresie kart graficznych, w tym na układach konkurencyjnych.
Pierwszy wielki exclusive na PlayStation 5! Data premiery i cena Death Stranding 2: On the Beach.
W planach jest jeszcze lepszy ray tracing
Konsola Sony otrzyma również ulepszony ray tracing. Nowe rozwiązania poprawią oświetlenie i cienie w grach. AMD pracuje nad metodą rekonstrukcji obrazu, która działa podobnie do technologii Nvidii. Jednak czerwoni dostosują się bezpośrednio do specyfiki PS5 Pro.
Gracze będą mogli liczyć na wyższą jakość grafiki i większą stabilność animacji. Sony chce, aby PS5 Pro stało się liderem wśród konsol pod względem wizualnym. Pierwsze gry wykorzystujące FSR 4 pojawią się w 2026 roku. Deweloperzy już pracują nad optymalizacją swoich tytułów pod nową technologię.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz