Rewolucja w systemach cyfrowych przestaje być mrzonką i staje się faktem. BMW zmienia zasady gry wprowadzając do swojego nowego samochodu cztery supermózgi, które znacząco zwiększają moc pojazdów. Wyniki robią niemałe wrażenie.
BMW Group wprowadza na rynek nową architekturę elektroniczną, stanowiącą cyfrowy „układ nerwowy” pojazdów. Rozwiązanie to zadebiutuje już wkrótce w modelach Neue Klasse i obejmie wszystkie segmenty oraz warianty napędu. Wydaje mi się, że można mówić o przełomie, gdyż możliwości architektury są ogromne.
System składa się bowiem z czterech wysokowydajnych komputerów, które łączą kluczowe funkcje, w tym informacje, rozrywkę, zautomatyzowaną jazdę oraz zarządzanie komfortem. Zgodnie z zapowiedziami nowa architektura ma zapewniać 20-krotnie większą moc obliczeniową w porównaniu z poprzednią generacją.
Rewolucja od BMW zbliża się wielkimi krokami
Kluczowym aspektem nowego systemu jest możliwość aktualizacji oprogramowania przez Internet. BMW Group oddzieliło rozwój pojazdu od oprogramowania. Dzięki temu nawet po zakończeniu produkcji modele będą otrzymywać nowe aktualizacje. Nowa architektura opiera się na platformie programowej, która umożliwia implementację sztucznej inteligencji i zaawansowanych funkcji cyfrowych.
Zmniejszenie masy pojazdu było jednym z priorytetów w rozwoju nowej architektury. Dzięki zastosowaniu strefowej struktury wiązki kablowej długość przewodów zmniejszono o 600 metrów, co pozwoliło na redukcję masy o 30%. Podział instalacji na cztery strefy – przód, kadłub, tył i dach – optymalizuje przepływ danych. Co więcej, nowe połączenia kablowe są krótsze, cieńsze i bardziej efektywne.
Jednym z innowacyjnych elementów architektury są cyfrowe bezpieczniki Smart eFuse. Zastępują one tradycyjne komponenty i umożliwiają inteligentne zarządzanie energią. System selektywnie aktywuje i dezaktywuje odbiorniki w zależności od trybu pracy pojazdu, np. jazdy, ładowania czy parkowania. eFuse jest w stanie zwiększyć efektywność energetyczną pojazdu o 20%!
Kiedy premiera Neue Klasse i zaawansowanej technologii?
Wraz z wprowadzeniem Neue Klasse wkraczamy w tryb rozwoju oprogramowania, w którym możemy osiągnąć jego ciągłość. Oznacza to, że nie tworzymy nowego oprogramowania, lecz stale rozwijamy już istniejące – mówi Christoph Grote, szef działu elektroniki i oprogramowania BMW Group.
Pierwszy model Neue Klasse wejdzie do produkcji seryjnej jeszcze w tym roku w fabryce w Debreczynie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz