Nowa bateria CATL ładuje się szybciej niż tankowanie auta. To rewolucja w świecie samochodów elektrycznych. Firma CATL pokazuje, że przyszłość ładowania to kwestia minut, a nie godzin. Zobacz, jak nowa technologia zmieni rynek EV.
Chińska firma CATL ogłosiła premierę nowych baterii do samochodów elektrycznych. To przełomowe rozwiązanie, które może całkowicie odmienić podejście kierowców do elektromobilności. Nowe ogniwa nie tylko ładują się błyskawicznie, ale są też tańsze i bezpieczniejsze. Oto technologie Naxtra i Shenxing oraz ich potencjalny wpływ na rynek.
Rewolucyjne ładowanie w kilka minut. Technologia CATL przyszłością samochodów elektrycznych
Nowe ogniwa sodowo-jonowe Naxtra osiągają gęstość energii na poziomie 175 Wh/kg. Oznacza to, że dorównują obecnie stosowanym akumulatorom LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy). Jednocześnie są tańsze i łatwiejsze do wyprodukowania. CATL podkreśla także ich wysoki poziom bezpieczeństwa. Baterie przeszły testy ekstremalne, jak wiercenie czy przecięcie na pół, bez reakcji termicznej. Wszystko to sprawia, że Naxtra może odegrać kluczową rolę w popularyzacji EV.
Równolegle CATL zaprezentowało nową generację akumulatorów Shenxing LFP, które mogą być ładowane z mocą nawet 1000 kW. Przykładowo, samochód może uzyskać zasięg 300 mil w około 5 minut. Do tej pory było to nieosiągalne. Co ważne, ogniwa utrzymują wysoką moc ładowania nawet po przekroczeniu poziomu 50%. Czyżby czas ładowania elektryka wkrótce był porównywalny z tankowaniem tradycyjnego auta spalinowego?
Firma zapowiada, że nowe baterie trafią do 67 modeli jeszcze w 2025 roku. Zatem technologia szybko pojawi się na rynku i nie będzie ograniczona do pojazdów premium. Taki ruch może znacząco wpłynąć na ceny EV i uczynić je bardziej przystępnymi dla przeciętnego użytkownika. Jeśli producenci i infrastruktura nadążą za tym tempem, elektromobilność stanie się bardziej powszechna niż kiedykolwiek.
Nowa konkurencja dla tradycyjnego tankowania
Ładowanie samochodów elektrycznych było dotąd jedną z największych barier dla kierowców przyzwyczajonych do szybkiego tankowania. Dzięki technologii CATL ten problem może zostać wyeliminowany, bo czas ładowania skróci się do kilku minut. To istotna zmiana dla wszystkich, którzy obawiali się przesiadki na samochód elektryczny.
Nowe baterie to także silna odpowiedź na ostatnią zapowiedź BYD. CATL stawia jednak nie tylko na prędkość ładowania, ale także na niższy koszt produkcji i wyższe bezpieczeństwo. Dzięki temu technologia może trafić nie tylko do flagowych modeli, ale też do tańszych aut dla masowego klienta.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz