To jedna z największych niespodzianek ostatnich miesięcy w branży growej – nikt nie spodziewał się, że niepozorne Clair Obscur: Expedition 33 będzie jednym z największych hitów, który sprzedaje się jak świeże bułeczki. Co ciekawe, to także mocny kandydat do gry roku!
Kingdom Come: Deliverance 2, Assassin’s Creed Shadows, Monster Hunter: Wilds… lista głośnych tytułów, które pojawiły się w tym roku, może zostać niespodziewanie przyćmiona przez grę pochodzącą z Francji i stworzoną przez niewielki, niezbyt doświadczony i praktycznie nieznany zespół.
A mowa o Clair Obscur: Expedition 33 – produkcji Sandfall Interactive, która w ostatnich dniach bije rekordy popularności i wywołuje zachwyt u branżowych krytyków. To gra, która zaskoczyła wielu, a ten nietypowy, trzecioosobowy jRPG to przebój, jakiego nie spodziewał się praktycznie nikt.
Rewelacyjne recenzje mówią wiele
Tymczasem dane mówią wszystko – gra jest po prostu zachwycająca, co potwierdzają noty w serwisie Metacritic. Średnia ocen wynosi obecnie aż 92/100 punktów w przypadku recenzji krytyków, z kolei użytkownicy oceniają ten tytuł jeszcze wyżej – średnia ocen graczy z ponad 3000 ocen to 9,7 na 10.
To oczywiście znalazło swoje przełożenie na zainteresowanie grą na różnorodnych serwisach cyfrowej dystrybucji. Mimo iż gra trafiła do abonamentu Xbox Game Pass w dniu premiery, jej sprzedaż i tak jest rewelacyjna. Pokazują to statystyki z serwisu Steam, gdzie w topowym momencie w ten tytuł grało jednocześnie ponad 121 tysięcy graczy, z kolei w momencie pisania tej wiadomości na liczniku jest prawie 80 tysięcy osób.
Sprzedaż, która przekracza marzenia deweloperów
And here we are.
Three days after launch.
One million copies sold.Thank you for believing in Clair Obscur: Expedition 33. pic.twitter.com/92T2qZxcHP
— Clair Obscur: Expedition 33 (@expedition33) April 27, 2025
To kosmiczne statystyki dla gry, która wcale nie była oczywistym kandydatem do miana branżowego hitu. Wielkie zainteresowanie potwierdzają także oficjalne dane udostępnione przez deweloperów – tylko w ciągu trzech dni od premiery gra rozeszła się w ilości 1 mln kopii.
Wielu obawiało się, że gra przepadnie wobec sporej konkurencji ze strony remastera The Elder Scrolls IV: Oblivion – jak się okazuje, to nie zaszkodziło w rynkowym sukcesie. Można oczekiwać, że 1 milion kopii to dopiero początek, a twórcy właśnie trafili na prawdziwą żyłę złota. Całkiem zasłużenie, dodajmy.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz