Toyota bZ4X Touring ze światową premierą, dowiedzieliśmy się, kiedy auto dokładnie zadebiutuje. To model, który poza bogatym wyposażeniem ma do zaoferowania także mocarny silnik – jak podkreśla sam producent, to najmocniejszy elektryk w ofercie Toyoty. Oto co warto o nim wiedzieć.
Na łamach Mobimaniaka w ostatnim czasie o Toyocie pisaliśmy wam przynajmniej kilka razy. Opowiadaliśmy o wprowadzeniu przez japońskiego producenta nowego hybrydowego SUV-a z kapitalnym wyposażeniem. Nieco później wspominaliśmy też o wielkiej promocji organizowanej przez markę. Teraz przyszła pora napisać wam o elektrycznym pojeździe, który zalicza teraz światową premierę.
Toyota bZ4X Touring to nowy wariant elektrycznego SUV-a, który jak podaje sama marka, został zaprojektowany z myślą o osobach potrzebujących większej przestrzeni i funkcjonalności. Nadwozie zostało wydłużone o 140 mm i podwyższone o 20 mm względem standardowej wersji. Efektem tych zmian jest wzrost pojemności bagażnika o 148 litrów – do 600 litrów.
Toyota bZ4X Touring – co skrywa?
Model Touring wzmacnia gamę elektrycznych SUV-ów Toyoty w segmentach B, C i D. Uzupełnia ofertę obok nowego Urban Cruisera, Toyoty C-HR+ oraz zmodernizowanego bZ4X. Samochody te łączy opcjonalny napęd AWD i charakterystyczny design. Nie można też zapomnieć o praktyczność SUV-a.
Kabina została zaprojektowana z myślą o maksymalnej przestronności – zastosowano kompaktowy układ napędowy, który zwiększa dostępne miejsce. Tylna kanapa dzielona w proporcji 40:60 umożliwia szybkie powiększenie przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu w aucie bez problemu zmieści się sprzęt sportowy, wózek dziecięcy czy bagaże na dłuższy wyjazd. Do tego dochodzi też nowa, ergonomiczna konsola centralna.
Toyota bZ4X Touring oferowana będzie zarówno z napędem na przednie koła (FWD), jak i na wszystkie cztery (AWD). Wersja AWD wyposażona jest w systemy XMODE i Grip Control, które wspierają przyczepność w trudnym terenie i na śliskich nawierzchniach. Powinno spodobać się to kierowcom, którzy często są w trasie i podróżują w różnych warunkach pogodowych. Auto oferuje również możliwość holowania przyczepy o masie do 1500 kg.
Pojazd wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh brutto. W zależności od wersji, ładowarka pokładowa obsługuje moc 11 kW lub 22 kW (AC), a maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 150 kW. W nowej wersji poprawiono system chłodzenia cieczą i dodano funkcję przygotowania akumulatora do ładowania. Umożliwia ona utrzymanie optymalnej temperatury baterii, co przekłada się na krótszy czas ładowania, zwłaszcza zimą.
Na tym dobre wiadomości się nie kończą
Nowy układ e-Axle wykorzystuje komponenty o niższej masie i większej wydajności, m.in. półprzewodniki z węglika krzemu (SiC). Wariant FWD generuje 224 KM (165 kW), natomiast AWD aż 380 KM (280 kW), co czyni go najmocniejszym modelem w elektrycznej ofercie Toyoty.
Na zewnątrz Touring odróżnia się m.in. nowym tylnym zderzakiem, czarnymi nadkolami, relingami dachowymi i felgami w czarnym kolorze. Dochodzą do tego też nowe reflektory LED. Wnętrze wyposażono w 14-calowy ekran systemu multimedialnego z nawigacją BEV. Premiera modelu w Europie planowana jest na wiosnę 2026 roku.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz