Toyota to bez wątpienia niekwestionowany lider rynku motoryzacyjnego. Japoński producent w najnowszym zestawieniu Best Global Brands 2024 otrzymał bardzo prestiżowe wyróżnienie. Firma króluje aż w kilku segmentach.
W kwestii sprzedaży swoich samochodów Toyota od dłuższego czasu może pochwalić się świetnymi wynikami, o czym zresztą was już informowaliśmy. Japoński producenta od 15 lat pozostaje najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2024 roku globalna sprzedaż koncernu osiągnęła 10,8 miliona samochodów, z czego aż 4,5 miliona stanowiły pojazdy zelektryfikowane.
Toyota zostawia w tyle konkurencję
W najnowszym zestawieniu Best Global Brands 2024 Toyota została uznana za najcenniejszą markę motoryzacyjną – jej wartość oszacowano na 72,8 miliarda dolarów. Na ten wynik złożyły się nie tylko wysokie wyniki sprzedaży, ale także inwestycje w innowacje, stabilna produkcja oraz obecność w 72 zakładach wytwarzających rocznie ponad 10,6 miliona samochodów.
Toyota ma ponad 30-letnie doświadczenie w rozwoju napędów alternatywnych. Już w 1992 roku powstał dział odpowiedzialny za technologie elektryczne, a pierwsze prototypy – hybrydowy, elektryczny oraz wodorowy – zaprezentowano w 1996 roku. Do masowej produkcji trafiły kolejno Prius, RAV4 EV i Toyota Mirai.
Jako jedyny producent Toyota rozwija równolegle wszystkie typy nisko- i bezemisyjnych napędów: hybrydowe, elektryczne, plug-in oraz wodorowe. Oferta obejmuje dziś ponad 80 modeli Toyoty i Lexusa z napędem zelektryfikowanym. W 2024 roku osiągnięto rekordowy poziom ich globalnej sprzedaży – ponad 4,5 miliona sztuk.
Ogromną rolę w elektryfikacji motoryzacji odegrały hybrydy Toyoty. Firma pozostaje największym ich producentem na świecie, z roczną sprzedażą ponad 4 milionów aut i ofertą 45 modeli. Od premiery Priusa w 1997 roku sprzedano ponad 27 milionów hybryd, które pozwoliły ograniczyć emisję CO₂ o 197 milionów ton.
Długa historia Toyoty w Polsce
W Polsce Toyota obecna jest od 1991 roku i od pięciu lat zajmuje pozycję lidera rynku. W 2024 roku zarejestrowano 111 165 samochodów marki oraz 14 679 Lexusów. 93% sprzedanych aut osobowych Toyoty to hybrydy.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz