Xerox wraca do gry, wykładając 1,5 miliarda dolarów na przejęcie Lexmarka. To największy ruch firmy od lat i próba odzyskania pozycji lidera. Fuzja ma przynieść szybkie zyski i ponad 240 mln dolarów oszczędności. Nowy gigant będzie działać w ponad 170 krajach i obsługiwać 200 tysięcy klientów.
Xerox oficjalnie przejmuje Lexmarka od chińskich właścicieli (Ninestar, PAG Asia Capital i Shanghai Shouda Investment Centre). Wartość transakcji wynosi 1,5 miliarda dolarów i obejmuje również zadłużenie Lexmarka. To część większej strategii transformacji Xerox, która ma na celu odbudowanie pozycji firmy na rynku druku. Nowy prezes Steve Bandrowczak twierdzi, że ten ruch „przeniesie firmę na wyższy poziom”.
Nowy RTX 5050 zaskakuje wydajnością i niską ceną. Benchmarki wróżą mu sukces.
Nowy sojusz, nowa siła
Połączenie Xerox i Lexmarka ma stworzyć globalnego lidera w usługach zarządzania drukiem. Bandrowczak zapowiada, że nowy podmiot znajdzie się w pierwszej piątce w każdej kategorii rynku druku. Firma będzie działać w 170 krajach i posiadać 125 zakładów produkcyjnych oraz logistycznych. Znacząco zwiększy to skalę operacji Xerox.

fot. Lexmark
Lexmark wnosi silną bazę klientów i partnerów oraz renomę w obszarze druku korporacyjnego. Od lat współpracował z Xeroxem, ale teraz relacja ta ma zostać sformalizowana. Prezes Lexmarka, Allen Waugerman, zapowiedział swoje odejście po finalizacji transakcji. Nowa struktura zarządcza będzie łączyć kadrę obu firm.
Fuzja ma przynieść korzyści finansowe już w 2025 roku. Xerox liczy na poprawę wyniku operacyjnego i wzrost wolnych przepływów pieniężnych. Oczekiwane oszczędności kosztowe sięgają 240 milionów dolarów. Firma szacuje, że przełoży się to na ponad 1 dolara zysku na akcję w ciągu dwóch lat. Ale jak zawsze, pożyjemy, zobaczymy.
Inwestycja w przyszłość
Aby sfinalizować przejęcie, Xerox sięgnął po mieszankę gotówki i finansowania dłużnego. Mimo zadłużenia firma zapewnia, że transakcja poprawi jej kondycję finansową. Nowy podmiot tym samym chce uprościć strukturę. Mówimy o naprawdę odważnym kroku, mającym wyznaczyć świeży kierunek dla całej grupy.
Przejęcie Lexmarka to nie tylko walka o udziały rynkowe, ale też próba wzmocnienia pozycji w sektorze usług IT. Xerox chce przejść od producenta sprzętu do dostawcy kompleksowych rozwiązań. Połączenie marek może przyciągnąć nowych klientów z sektora biznesowego i publicznego. Czy to wystarczy, by odbudować dawną potęgę?
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz