Bestsellerowy elektryk Dacii znów daje o sobie znać. Samochód regularnie przechodzi przez modernizacje, aczkolwiek w tym roku doczekał się prawdziwych zmian. Te zaszły nie tylko w stylistyce i rozwiązaniach cyfrowych, ale również w mocy i zasięgu!
Dacia Spring od momentu pojawienia się na rynku cieszy się sporą popularnością. Od premiery sprzedała się w liczbie ponad 179 000 egzemplarzy w Europie, z czego ponad 17 000 sztuk sprzedano w samym 2025 roku. Model zajmuje drugie miejsce wśród samochodów elektrycznych wybieranych przez klientów indywidualnych w segmentach A, B i B-SUV.
Pojazd marki regularnie przechodzi przez modernizacje. Te kolejno miały miejsce w 2022, 2023 oraz 2024 roku. Teraz przyszła pora na kolejną wersję – zmiany dotyczą nie tylko sfery stylistycznej i cyfrowej, ale przede wszystkim specyfikacji: samochód zyskał pazur oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Elektryk Dacii zmodernizowany
Zmodernizowana płyta podłogowa, wzmocniona centralna część konstrukcji i nowy akumulator poprawiły sztywność nadwozia oraz rozkład masy, co przełożyło się na lepszą stabilność. Nowe 15-calowe koła, ulepszone wspomaganie hamulców i zastosowany po raz pierwszy stabilizator poprzeczny zwiększyły precyzję prowadzenia.
Poprawie uległa również aerodynamika nadwozia. Wprowadzono nowe wzmocnienia podwozia oraz tylny spojler ograniczający zawirowania powietrza. Efektem jest niższy współczynnik oporu powietrza SCx – 0,660 z kołami 14” i 0,665 z 15” – wedle obietnic producenta ma wpływać to korzystnie na zasięg i efektywność energetyczną auta.
Pod maską znalazły się dwa nowe silniki elektryczne: 70 KM / 52 kW i 100 KM / 75 kW, które zastąpiły dotychczasowe jednostki 45 KM i 65 KM. Zapewniają one o 20% wyższy moment obrotowy przy prędkościach autostradowych, umożliwiając płynniejszą jazdę poza miastem. Zastosowany po raz pierwszy akumulator LFP o pojemności 24,3 kWh jest trwalszy i mniej się przegrzewa.
Dacia pokazała klasę z zakresu modernizacji
Pomimo licznych modernizacji, Dacia Spring pozostaje najlżejszym czteromiejscowym samochodem elektrycznym na rynku – waży ok. 1 tony. Zasięg pojazdu wynosi z kolei 225 km w cyklu WLTP. Nowa ładowarka DC o mocy 40 kW skraca czas uzupełniania energii od 20 do 80% do 29 minut.
Wnętrze modelu zachowało funkcjonalność, z której słynie Dacia. Spring oferuje 308 litrów przestrzeni bagażowej (1 004 litry po złożeniu siedzeń) oraz liczne schowki o łącznej pojemności 32 litrów. Standardem stały się cyfrowe zegary 7” i system multimedialny Media Control.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.










Dodaj komentarz