Robotaxi Tesli znów ma problemy. Autonomiczne pojazdy firmy wciąż uczestniczą w kolizjach. Najnowszy raport z Austin ujawnił kolejny wypadek.
Amerykańska agencja NHTSA opublikowała dane dotyczące autonomicznych pojazdów Tesli. Z raportu wynika, że w Austin doszło już do czwartego wypadku Robotaxi. Choć nikt nie odniósł obrażeń, sprawa wzbudza obawy o bezpieczeństwo tych systemów. I wcale się nie dziwię.
Tesla wzywa aż 13 tys. aut do serwisu! Wada baterii dotyczy nowych elektryków.
Kolejny wypadek Robotaxi Tesli w Austin
Wspomniane NHTSA ujawniło, że do najnowszego wypadku doszło we wrześniu 2025 roku. Autonomiczny Model Y uderzył w nieruchomy obiekt na parkingu, powodując jedynie szkody materialne. Nie zgłoszono żadnych obrażeń. To już czwarta kolizja od uruchomienia usługi Robotaxi w czerwcu.
Tesla Model Y / fot. producenta
Tesla przeniosła w tym programie nadzorcę z fotela kierowcy na miejsce pasażera. Oznacza to, że pojazd prowadzi się sam, choć nadal wymaga obecności tzw. monitora bezpieczeństwa. Według danych z raportu, flota Robotaxi Tesli pokonała już 250 tysięcy mil od momentu startu.
W przeliczeniu oznacza to średnio jeden wypadek Tesli na około 62,5 tysiąca mil (dokładnie 100 tysięcy km). Problemem pozostaje jednak brak przejrzystości. Tesla usuwa większość informacji z raportów NHTSA, w przeciwieństwie do konkurencyjnych firm. Utrudnia to określenie dokładnej ilości wypadków.
Waymo wypada znacznie lepiej
Dla porównania, firma Waymo zgłosiła 1267 wypadków swoich autonomicznych pojazdów. Jej flota przejechała jednak ponad 125 milionów mil bez kierowcy. Daje to jeden wypadek na około 98,6 tysiąca mil (158 tysięcy km). I to bez żadnego operatora bezpieczeństwa w środku.
„Mądre główy” podkreślają, że dane Tesli są znacznie mniej szczegółowe. Firma nie ujawnia liczby interwencji ani przypadków, gdy monitor musiał przejąć kontrolę. Oznacza to, że faktyczna różnica między Tesla Robotaxi a Waymo może być nawet dziesięciokrotna (jak nie większa). Oczywiście, na niekorzyść Tesli.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.








Dodaj komentarz