Wysoka sprzedaż Toyoty trwa w najlepsze. Marka podzieliła się danymi, które wręcz powalają – do sierpnia tego roku sprzedano ponad 30 milionów samochodów zelektryfikowanych. Jakie auta cieszyły się największą popularnością? Co zadecydowało o sukcesie marki?
Znany japoński producent pochwalił się bardzo ciekawymi statystykami. Od premiery pierwszego hybrydowego Priusa w 1997 roku globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty przekroczyła 30,2 miliona egzemplarzy. Marka pozostaje pionierem w dziedzinie nisko- i bezemisyjnych napędów, rozwijając równolegle technologie hybrydowe, hybrydowe plug-in, elektryczne oraz wodorowe.
Ogromna sprzedaż japońskiego producenta
Do sierpnia 2025 roku Toyota sprzedała ponad 30,2 miliona zelektryfikowanych pojazdów, z czego ponad 6 milionów w Europie. Największy udział w tej liczbie mają hybrydy – ponad 28 milionów egzemplarzy. Wkrótce na rynek trafi szósta generacja tego napędu, zapowiadająca dalszy rozwój technologii.
Najpopularniejszym zelektryfikowanym modelem Toyoty pozostaje Prius, sprzedany w 8,5 miliona sztuk w różnych wersjach nadwoziowych i napędowych. Duży udział w wynikach ma również Corolla, której hybrydowe odmiany znalazły 3,4 miliona nabywców. RAV4, dostępny jako Hybrid, Plug-in Hybrid i Electric, osiągnął sprzedaż 2,9 miliona egzemplarzy.
W segmencie sedanów największą popularnością cieszy się Camry Hybrid, z wynikiem 2,1 miliona sprzedanych aut. Yaris, oferowany z napędem hybrydowym od 2012 roku, trafił do blisko 1,8 miliona klientów.
Toyota to marka jedyna w swoim rodzaju
Toyota Motor Corporation pozostaje największym producentem samochodów na świecie, sprzedając rocznie niemal 11 milionów pojazdów w ponad 170 krajach. W ofercie koncernu znajduje się ponad 80 zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa, a w 2024 roku ich sprzedaż osiągnęła rekordowe 4,5 miliona egzemplarzy.
Globalną pozycję marki wspierają 72 fabryki i zakłady produkcyjne oraz 22 ośrodki badawczo-rozwojowe. W minionym roku Toyota przeznaczyła na R&D 1,3 biliona jenów, z czego większość środków zainwestowano w rozwój technologii elektryfikacji.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.










Dodaj komentarz