Trzecia generacja bestsellera wjeżdża na linie produkcyjne prestiżowej fabryki. Wkrótce terenowy SUV od Jeepa – Compass powróci w blasku chwały z nowoczesnymi technologiami na pokładzie, oferując szeroki wybór napędów. Co wiadomo o pojeździe oraz miejscu, w którym powstanie?
Jeep rozpoczął produkcję trzeciej generacji modelu Compass. SUV od momentu debiutu sprzedał się w ponad 2,5 mln egzemplarzy. Jego nowa odmiana została zbudowana na platformie STLA Medium i ma odgrywać kluczową rolę w dalszym rozwoju marki. Pojazd ma oferować nowoczesne technologie oraz szeroki wybór napędów.
Trzecia generacja Compassa od Jeepa nadciąga
Fot. Jeep
Model został zaprojektowany z myślą o wszechstronności – od codziennego użytkowania w mieście po jazdę terenową. Jak podaje producent, oferuje on m.in. napęd e-Hybrid o mocy 145 KM, hybrydę plug-in o mocy 195 KM oraz kilka elektryczny odmian do 375 KM. W zależności od wersji dostępny jest napęd na cztery koła i zasięg sięgający 650 km. Za wysokie zdolności terenowe odpowiada prześwit przekraczający 200 mm.
Nowy Compass został dopracowany pod kątem aerodynamiki – współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29, co zwiększa efektywność w zakresie przestronności i praktyczności. Systemy Selec-Terrain, kompleksowa ochrona 360° oraz zaawansowane czujniki wspomagają kierowcę w różnych warunkach.
Produkcja modelu odbywa się w zakładzie Stellantis w Melfi we Włoszech, który od 2014 roku odegrał dużą rolę w historii Jeepa. To właśnie tam rozpoczęto produkcję modelu Renegade, a następnie Compassa, w tym wersji 4xe. Z linii produkcyjnych fabryki zjechało już ponad 2,3 mln samochodów marki Jeep.
Co wiadomo o zakładzie w Melfi?
Zakład w Melfi dysponuje linią montażową, pozwalającą na bieżąco dostosowywać produkcję do zmieniającego się popytu, w tym do pełnego przejścia na produkcję samochodów elektrycznych. Fabryka o powierzchni 1,9 mln m² zatrudnia ponad 4600 pracowników.
Melfi pełni również rolę centrum testowego dla nowych technologii przemysłowych Stellantis. Chodzi np. o precyzyjne systemy laserowe, czy kamery monitorujące proces montażu karoserii. Zakład wprowadza także rozwiązania proekologiczne, m.in. proces lakierowania 4-Wet, ograniczający zużycie energii i emisję zanieczyszczeń.
Co więcej, fabryka rozwija własne źródła energii odnawialnej, wykorzystując panele fotowoltaiczne, turbiny wiatrowe i instalację biometanową. Celem jest osiągnięcie do 2030 roku 54 MW mocy z odnawialnych źródeł, co pokryje 70% zapotrzebowania zakładu.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.









Dodaj komentarz