Copyright © mobiManiaK.pl wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wyrażamy zgody na kopiowanie całości lub fragmentów treści. |
Największa sieć blogów Nowych Technologii techManiaK.PL CATALIST s.c., ul. Krowoderskich Zuchów 17/12, 31-271 Kraków 658 queries. 0,138, 0.138 (0,138) (14855149, D3dgg6hDh43) |
Co za bzdury! Żaden GTX nie obsługuje ray tracingu, i to samo jest oczywiście z GTX 1660 Ti. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd!
Ostatnio czytam tu takie głupoty, że aż wstyd.
Niestety nie masz racji – GeForce GTX 1660 Ti obsługuje ray tracing. Więcej szczegółów możesz znaleźć chociażby tutaj https://www….ics-cards/
Słabo ci idzie kopiowanie newsów z zagranicznych stron, No offense.
Zobacz sobie pełną specyfikację na stronie nVidii: https://www….x-1660-ti/
Pod tym linkiem, który podałeś piszą dokładnie to samo.
Ale co daje ta specyfikacja? Zarówno GTX 1660 Ti, jak i RTX 2060 bazują na tej samej technologii, czyli Turing – rdzeń, na którym bazują nowe GTX-y posiada jednostki odpowiedzialne za generowanie ray tracingu, które do tej pory były zablokowane przez Nvidię z poziomu sterowników. Owszem, radzą sobie one słabiej z obsługą ray tracingu niż układy z rodziny RTX, ale nadal nie zmienia to faktu, że technologia jest obsługiwana. A skoro nie przekonał Cię news zalinkowany przeze mnie, to myślę, że przekona Cię oficjalna notka Nvidii na ten temat – https://www….ming-soon/
Zobacz to:
https://imgu…/a/6sjWBda
i to:
https://yout…oKpDNo9XIw
Widzę, że nie dajesz za wygraną, więc po kolei:
Specyfikacja obejmuje „ray tracing w czasie rzeczywistym” – tego GTX 1660 Ti nie obsługuje, ale obsługuje ray tracing generowany za pośrednictwem bibliotek DirectX 12 z pominięciem elementów rdzenia Turing, które odpowiadają za obliczanie efektów świetlnych w tej technologii w układach z rodziny RTX. Owszem – jest to uboższy efekt ray tracingu, ale nadal jest obecny. I to nie tylko w GTX 1660 Ti, ale chociażby w GTX 1060 czy GTX 1070. Różnica jest taka, że obciążane są inne elementy układu graficznego i to, że ray tracing jest wymuszany programowo, a nie sprzętowo.
Natomiast test, który linkujesz, był udostępniony przed wypuszczeniem przez Nvidię sterowników odblokowujących obsługę ray tracingu na kartach z rodziny GTX – dokładnie pojawiły się one 11 kwietnia – https://www….lts/145872 – i jak byk w opisie stoi „Includes support for DirectX Raytracing (DXR) on GeForce GTX 1060 6GB (and higher) and GeForce GTX 1660 (and higher) GPUs”. Trudno więc, by w teście było wspomniane, że GTX 1660 Ti obsługiwał ray tracing, skoro w tamtym momencie było to niemożliwe ze względu na obostrzenia nałożone przez Nvidię.
Nie wiedziałem o tym. Dzięki za wyjaśnienie.
Do usług – po to tu jestem 😉
Sorry, że zrobiłem taki bałagan w komentarzach – pisałem wcześniej z telefonu. Wybacz, że tak się wkurzyłem na początku.
Laptop z Core i7 i 16 GB RAM oraz tym samym dyskiem i kartą graficzną to koszt 8599 juanów (ok. 4700 juanów). Dziwne przeliczenie waluty.
I7 9750h z ośmioma rdzeniami i dwunastona wątkami. Tego jeszcze nie było.