>

Według danych sprzedażowych pochodzących ze sklepów komputerowych sieci ALSEN, w okresie od stycznia do czerwca 2010 roku, konsumenci najchętniej kupowali laptopy o matrycy 15,6-cala. Wśród ośmiu najchętniej kupowanych notebooków, aż pięć posiadało ekran tej wielkości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również komputery przenośne o przekątnej 17,3-cala. Większość oferowanych tego typu urządzeń jest już wyposażona w błyszczące matryce podświetlane diodami LED.

Laptopy o wielkości 15,6″ czy 17,3 cala wypadają bardzo korzystnie przy porównaniu ceny do jakości – w stosunkowo dobrej cenie konsumenci otrzymują szybki procesor, duży dysk twardy oraz wydajną kartę graficzną, która pozwala również na uruchomienie najnowszych gier komputerowych” – mówi Jan Zdebel, Prezes Zarządu sieci ALSEN.

Według prezesa ALSEN, mniejsze laptopy – z ekranem 12,1 czy 13,3 cala – trafiają głównie do klientów biznesowych: „dla pracowników firm najważniejszym kryterium jest niewielka waga, która zapewnia mobilność, i moc pozwalająca na korzystanie z kilku najważniejszych aplikacji biznesowych jednocześnie. Takie elementy, jak wydajna karta graficzna czy dysk twardy o dużej wielkości, odgrywają właściwie drugorzędną rolę”. Szacuje się, że co piąty kupowany przez konsumentów laptop posiada właśnie matrycę o wielkości 12,1 lub 13,3-cala.

Oprócz tego, netbooki cieszą się coraz większym zainteresowaniem szczególnie wśród uczniów i studentów, dla których niewielkie rozmiary i waga czynią z tego urządzenia doskonałą pomoc przy nauce. Netbooki często spełniają rolę drugiego komputera dla wyjątkowo mobilnych użytkowników. Tego typu urządzenie staje się również wyjątkowo przydatne podczas wakacyjnych podróży.

Sieć sklepów Alsen szacuje, że popularność netbooków w ciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie. Mniejsze odpowiedniki laptopów swoją popularność zawdzięczają przede wszystkim niskiej cenie przy dość wysokiej użyteczności.

Konsumenci w czasie spowolnienia gospodarczego racjonalizowali swoje wydatki. Ci, którym nie zależało na wydajnych laptopach, ale potrzebowali mobilnego urządzenia, wybierali właśnie netbooki” – tłumaczy Jan Zdebel.

Bestsellery w kategorii notebooki i netbooki w sieci Alsen (styczeń-czerwiec 2010):

źródło: informacja prasowa

Mateusz