>

Spersonalizowany dźwięk przestrzenny wkracza do słuchawek Logitech G – ale nic za darmo

Logitech i Embody, specjalizująca się w dźwięku przestrzennym, ogłosiły dostępność technologii personalizacji Immerse dla kilkunastu zestawów słuchawkowych Logitech G. Ale nie za darmo – chcesz słuchać dźwięku przygotowanego dla Twoich uszu? Zapłać abonament.

Logitech G (submarka Logitech) i Embody, firma specjalizująca się w rozwiązaniach zapewniających dźwięk przestrzenny, ogłosiły dostępność technologii Immerse dla kilkunastu zestawów słuchawkowych Logitech G.

Immerse to nowa platforma technologii audio, która w połączeniu z zestawem słuchawkowym Logitech G ma zapewnić doskonałe wrażenia dźwiękowe w grach. Bezpłatna 14-dniowa wersja próbna jest dostępna do pobrania już dziś na stronie Embody.

Immerse – dźwięk dla konkretnego słuchacza

Kapil Jain, CEO Embody, zwraca uwagę na różnice anatomiczne pomiędzy budową ucha poszczególnych osób i w tym indywidualnym podejściu upatruje siły swojego produktu:

Wyzwanie związane z dostarczeniem przestrzennego dźwięku za pomocą zestawów słuchawkowych trapi nas już od dziesięcioleci. Fałdy i kształt ucha zewnętrznego są unikalne dla każdego z osobna i zmieniają sposób, w jaki słyszymy otaczające nas dźwięki. Stąd potrzeba stworzenia unikalnego rozwiązania Personalized Spatial Audio. Z Immerse dźwięk stworzony jest dla Ciebie, a nie dla mas. Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą Logitech G, aby wprowadzić tę innowacyjną technologię do gamingowych zestawów słuchawkowych na całym świecie.

Immerse wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego oraz analizy danych, aby stworzyć model układu słuchowego użytkownika na podstawie zdjęcia ucha zrobionego telefonem komórkowym. To wszystko zajmuje mniej niż niż 60 sekund.

Spersonalizowane ustawienia dźwięku przestrzennego powinny przenieść użytkownika w samo centrum akcji, dzięki czemu może usłyszeć dokładną lokalizację wrogów na mapie.

Logitech G i Immerse – ile to kosztuje?

Usługa Immerse obejmuje dostęp do najnowszych wersji oprogramowania za pośrednictwem 3 elastycznych modeli:

  • subskrypcji miesięcznej w wysokości 2,99 $,
  • rocznej 14,99 $,
  • pięcioletniej w wysokości 39,99 $.

Zanim podejmiemy decyzję o zakupie Immerse, możemy testować usługę bezpłatnie przez 14 dni.

Oczywiście poza samym oprogramowaniem potrzebujemy słuchawek – wbrew pozorom okazuje się, że mamy naprawdę spore możliwości wyboru (kompatybilne modele z serii G i Pro znajdziecie na stronie Immerse).

Jak widzimy, personalizacja dostępna jest nie tylko dla najwyższych modeli, a to już duży plus. Choć nie miałem jeszcze do czynienia z tym systemem, to już jestem ciekaw, jak jego funkcjonalność przekłada się na to, co rzeczywiście słyszymy – warto dodać, że podobne rozwiązanie, bazujące na fotografii ucha, bezpłatnie oferuje do wybranych słuchawek swojej produkcji Creative.

Grzegorz Szczypa