>

Trek Dual Sport+ to tani e-rower do jazdy szosowej i miejskiej

Trek coraz aktywniej działa na polu elektrycznych rowerów – tym razem firma zapowiedziała bardzo ciekawie zapowiadający się model Dual Sport+, wyposażony w silnik hybrydowy. Całość przeznaczona jest natomiast głównie do jazdy szosowej.

Marka Trek kojarzy się głównie z rowerami górskimi, ale producent idzie z duchem czasu, sprawdzając także rynek rowerów elektrycznych – ostatnio pisaliśmy dla Was o nadchodzącej premierze modelu Trek Fuel EXe, a dziś czas na jednoślad o nieco innej charakterystyce.

fot. Trek

Model Dual Sport+ to hybrydowy rower elektryczny, którego przeznaczeniem jest jazda po drogach oraz ścieżkach (o różnych nawierzchniach) o niewielkim stopniu zaawansowania. W sumie w serii pojawią się dwa warianty – Dual Sport+ 2 oraz Dual Sport+ 2 Stagger, który będzie się charakteryzował niższą ramą, ułatwiającą wsiadanie na rower kobietom czy niższym osobom.

Silnik z asystą nawet na ponad 100 km!

Zastosowany w nowym rowerze od Treka silnik o oznaczeniu G2 umieszczony w tylnej części pojazdu ma zaoferować nam naturalnie zachowującą się asystę jazdy z prędkością do 32 km/h, dzięki momentowi obrotowemu na poziomie 40 Nm.

fot. Trek

Bardzo przyzwoicie wygląda także zasięg baterii o pojemności 250 Wh – to nawet 56 km jazdy. Dodatkową opcją jest zastosowanie specjalnego dodatkowego ogniwa, które wydłuży asystę dwukrotnie, aż do ok. 113 km.

Co ważne w perspektywie jazdy, mamy do czynienia ze stosunkowo lekkim rowerem. Obydwie wersje ważą niespełna 17,5 kg, co jest zasługą zastosowania aluminiowej ramy Alpha Gold. Maksymalna waga rowerzysty wynosi 136 kilogramów, a rower wyposażono także w przednie i tylne światła oraz podpórkę.

Duże koła i solidne hamulce na pokładzie

Rower bazuje na szerokich oponach o średnicy 27,5″, a za stabilność hamowania odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. Nie brak także dodatkowych akcesoriów, które zwiększą funkcjonalność tego roweru, takie jak tylny bagażnik czy sakwy – są one oczywiście do nabycia w oficjalnym sklepie marki Trek.

fot. Trek

Obydwa warianty modelu Trek Dual Sport+ zostały wycenione na kwotę 2399 dolarów, co przekłada się na ok. 11 200 złotych bez podatku. To bez wątpienia jeden z tańszych modeli rowerów elektrycznych tej marki. Premiera tego jednośladu nastąpi w 2023 r.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • Jeżdżę na elektrykach od 2015. Rower z baterią 250 watogodzin czyli około 7 amperogodzin nie przejedzie w praktyce więcej niż 30-40 kilometrów na jednym ładowaniu.

      • Proste. Utrzymujesz średnią prędkość powyżej prędkości wspomaganej przez silnik elektryczny. Np. Silnik z asystą do 25km ,a Ty kolego Utrzymujesz prędkość powiedzmy 27.

  • Żaden tani, ponad 11 tys zl to nie tanizna. Większość obywateli PL porusza się znacznie tańszymi samochodami niż ten rower.