>
Kategorie: Newsy

Najpopularniejsza platforma 2022. Na co stawiali gracze?

Serwis HowLongToBeat udostępnił w serwisie Twitter ranking najpopularniejszych platform gamingowych. Nie obyło się bez kilku zaskoczeń.

Oto ciąg dalszy noworocznych podsumowań. Tym razem przyjrzymy się liście udostępnionej przez serwis HowLongToBeat. Dzięki niej dowiadujemy się, które platformy były najbardziej popularne wśród graczy.

PC wiecznie żywe. To najpopularniejsza platforma według HowLongToBeat

Komputery osobiste okazują się królować wśród fanów gamingu. Według listy opublikowanej przez portal HowLongToBeat na Twitterze, dowiadujemy się, że to właśnie ona wysunęła się na prowadzenie.

Taki stan rzeczy może zaskakiwać w obliczu słabej kondycji rynku kart graficznych. Nie musi to być jednak wyznacznik popularności, ponieważ – jak słusznie zauważył w komentarzach jeden z czytelników naszego serwisu – do grania w nowe produkcje często wystarcza wiekowy układ graficzny. Warto też wspomnieć, że komputer jest uniwersalnym urządzeniem, dlatego wśród wielu osób to dość oczywisty wybór.

Reszta listy z zaskakującym akcentem. Na końcu znalazł się sprzęt Retro

Miejsce drugie zostało zajęte przez PlayStation 4. Wysoka pozycja nie jest niczym dziwnym, zważywszy na to, że niniejsza platforma gości na rynku już parę ładnych lat. Z drugiej strony nie jest aż tak stara, aby zaczęto z niej rezygnować. Ostatnie miejsce na podium zajął natomiast Nintendo Switch.

Nintendo Switch. Fot. Pixabay

Jeśli o nową generację chodzi, to PlayStation 5 i Xbox Series X/S znalazły się kolejno na czwartym i siódmym miejscu.

Ciekawie wyglądają pozycje szósta, ósma, dziewiąta i dziesiąta. Te są bowiem zajęte przez PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo 3DS oraz PlayStation 2. Myślę, że wymienione urządzenia można śmiało zaliczyć do kategorii Retro, szczególnie jeśli mówimy o konsoli Sony z 2000 roku.

Należy jednak zaznaczyć, że lista jest bardzo poglądowa. Nie zawiera w sobie żadnych liczbowych wartości, które zdradzałyby nieco więcej. Jeden z użytkowników Twittera słusznie zauważył, że jest to jedynie wycinek całego rynku elektronicznej rozrywki.

Są to dane, które wprowadzili użytkownicy HowLongToBeat, a trzeba pamiętać, że stanowią wyłącznie część przeogromnej społeczności graczy. Mimo to, uważam, że z zestawienia można wyciągnąć kilka ciekawych wniosków, szczególnie jeśli podejdziemy do niego z dystansem.

Zobacz również:

https://www.mobimaniak.pl/348628/najpopularniejsze-gry-w-2022-roku/

Źródło, Via

Albert