>
Kategorie: AMDNewsyTechnologie

Podwojenie liczby klatek w grach? Nowa generacja AMD FSR niczym NVIDIA DLSS 3!

AMD zaprezentowało na GDC 2023 kilka nowości, wśród których znalazły się informacje dotyczące FSR 3. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że najnowsza generacja skalowania skorzysta z funkcji AMD Fluid Motion Frames, która posłuży do wygenerowania dodatkowych klatek obrazu. Zobaczyliśmy też nowy zestaw deweloperski FidelityFX oraz MetaHuman Animator od Epic Games.

Firma Advanced Micro Devices ujawniła szczegóły, które dotyczą nadchodzących nowości. Wśród nich znalazło się miejsce dla technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 3, która ma pozwolić nawet na podwojenie liczby klatek w obsługiwanych grach. Czy to znaczy, że gigant z Santa Clara podejmuje rękawicę rzuconą przez konkurencyjne rozwiązanie w postaci DLSS 3?

FSR 3 z funkcją generowania klatek

AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 3 to nadchodząca generacja technologii, która jest odpowiedzialna za skalowanie rozdzielczości. Najnowsza wersja ma być połączeniem FSR 2, rozwijanych latami technik firmy oraz nowej funkcji AMD Fluid Motion Frames.

Fot. community.amd.com

Takie połączenie ma dostarczyć nawet dwukrotnie większą ilość klatek w obsługiwanych grach. Maksymalnie upraszczając, ma ona za zadanie wyprodukować interpolowane klatki obrazu o wysokiej jakości.

Fot. community.amd.com

To jednak nie wszystko, czego możemy oczekiwać po najnowszej generacji FSR. Ma ona bowiem zaoferować także:

  • Zmniejszenie opóźnień,
  • Łatwość we wprowadzaniu FSR 3 przez deweloperów,
  • Otwartoźródłowość w postaci licencji MIT.

Zestaw deweloperski AMD FidelityFX

Firma pokazała również nowy zestaw deweloperski, który składa się ze wszystkich funkcji FidelityFX. Wśród nich znalazły się 3 nowości:

  • AMD FidelityFX Depth of Field Effect
  • AMD FidelityFX Lens
  • AMD FidelityFX Blur

Pierwsza opcja odpowiada za głębię ostrości, druga dodaje efekty soczewkowe, a trzecia skupia się na kernelach rozmycia. W zestawie nie zabraknie też ADM FidelityFX Hybrid Reflections i AMD FidelityFX Hybrid Shadows.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o Epic Games MetaHuman Animator. Rozwiązanie pozwala na wygenerowanie w ciągu „minut” bardzo realistycznych ludzi m.in. na potrzeby gier wideo. Demo umieszczone powyżej zostało oparte na  procesorze AMD Ryzen Threadripper PRO i kartach graficznych AMD Radeon RX 7900 XTX.

Więcej informacji znajdziemy na stronach GPUOpen oraz AMD. Warto również zajrzeć do prezentacji, która skupia się na aspektach technicznych.

Źródło: Informacja prasowa, AMD

Albert