>
Kategorie: GryNewsy

Gry jak usługi – nowa strategia Warner Bros. dla „Gry o Tron” i „DC”

Warner Bros ogłasza rewolucję w największych franczyzach – od „Harry’ego Pottera” po „Mortal Kombat” – zmieniając je w serwisowe gry wieloplatformowe. Poznaj szczegóły strategii, która ma zrewolucjonizować sposób, w jaki gramy, ale też wydajemy pieniądze po zakupie.

Warner Bros. wyznacza nowy kierunek dla swoich flagowych serii gier. David Zaslav, dyrektor generalny Warner Brothers Discovery, zapowiedział, że firma skoncentruje swoje działania na przekształceniu największych franczyz w gry serwisowe zawsze dostępne dla graczy. Plan zakłada wykorzystanie takich tytułów jak „Harry Potter”, „Gra o Tron”, „DC” i „Mortal Kombat” w nowy, innowacyjny sposób.

Gry franczyzowe z nową metodą na monetyzację

Strategia Warner Bros. ma na celu nie tylko przyciągnięcie większej liczby graczy, ale także zwiększenie ich zaangażowania i wydatków po zakupie gry. Zaslav podkreśla, że firma ma odpowiednie możliwości, aby skala działalności rosła i przynosiła znaczące dochody.

Zaslav wierzy, że każda z wymienionych serii ma potencjał, by stać się miliardowymi franczyzami w świecie gier. Przemiana ta ma obejmować przejście od tradycyjnych gier na konsole i PC z cyklami wydawniczymi trwającymi 3-4 lata do modelu, w którym gry będą dostępne non-stop, z wieloplatformowym dostępem i możliwością darmowej gry.

Początek 2023 roku był wyjątkowo pomyślny dla Warner Bros., głównie dzięki ogromnemu sukcesowi RPG „Hogwarts Legacy”. Gra ta stała się bestsellerem w Europie, z ponad 12 milionami sprzedanych kopii. Jednak przyszłość wydawnicza firmy stoi pod znakiem zapytania, szczególnie po kontrowersjach dotyczących opóźnienia gry „Suicide Squad: Kill The Justice League”.

Rewolucja w świecie gier właśnie się zaczyna, a Warner Bros. jest na jej czele. Z nową strategią i zapowiedzią przekształcenia swoich największych hitów w gry serwisowe, firma wytycza nowe ścieżki w branży. Czy ta zmiana okaże się sukcesem? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – gry będą teraz częścią naszego codziennego życia bardziej niż kiedykolwiek.

Źródło: Video Games Chronicle

Monika Wojciechowska-Boruta