>

Ten elektryczny rower miejski to naprawdę solidna konstrukcja. Silnik Boscha to dopiero początek

Nowy rower elektryczny marki Winora to sprzęt, który bez wątpienia zapewni odpowiedni zapas mocy w miejskiej przestrzeni. Jednym z elementów, które to zagwarantują, jest obecność sprawdzonego silnika marki Bosch.

Mimo sporych kłopotów spółki Accell Group, do którego należy marka Winora, na rynek trafia właśnie nowy, bardzo solidnie wyposażony miejski rower elektryczny. Winora iRide Pure to jednoślad zaprojektowany właśnie pod kątem codziennego poruszania się i patrząc pod specyfikacji, raczej nie powinien zawieść.

Wszechstronny jednoślad do codziennej jazdy

Jednostką napędową tego modelu jest sprawdzony silnik – Bosch Performance Line SX o momencie obrotowym 55 Nm. Do kompletu mamy podstawową baterię PowerTube o pojemności 400 Wh. To ma pozwolić na przejechanie na jednym ładowaniu dystansu ok. 50 km.

fot. Winora

Rower dostępny w dwóch wersjach, jeśli chodzi o osprzęt. Model iRide Pure R5F psoiada 5-stopniowy napęd Shimano Nexus bazujący na pasku. Co ciekawe, na pokładzie mamy naprawdę solidne hamulce – to 4-tłoczkowe hydrauliki Shimano Deore o średnicy tarcz 203 z przodu i 180 mm z tyłu.

Model Pure X10 stawia na nieco bardziej klasyczne rozwiązanie – mowa o 10-rzędowej kasecie Shimano Cues. W tym wypadku mamy natomiast 2-tłoczkowe hamulce Shimano MT410 o średnicy 180 mm z przodu i z tyłu.

fot. Winora

Cieszy także amortyzacja widelca – jest ona minimalna (skok 25 mm), ale tak czy owak: zawsze coś. Winora postawiła także teleskopową sztycę siodełka, a także opony Schwalbe Moto X. Na pokładzie mamy także błotniki oraz tylny bagażnik.

Model Winora iRide Pure X10 został wyceniony na kwotę 2999 euro (ok. 13 000 złotych). Za wariant iRide Pure R5F trzeba natomiast wydać 3699 euro (ok. 16 000 złotych).

fot. Winora

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek