Dane z francuskiego rynku pokazują, że Europejczycy coraz mniej chętnie sięgają po motocykle i skutery napędzane energią elektryczną. To nie są dobre informacje dla producentów, którzy coraz mocniej forsują wizję elektrycznych jednośladów.
O ile rowery elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, tak na drugim biegunie znajduje się branża skuterów i motocykli z napędem elektrycznym. Pokazują to dane francuskiej agencji AAA Data.
We Francji, a więc jednym z największych rynków dla motocykli w Europie, notowany jest bowiem olbrzymi spadek rejestracji nowych motocykli oraz skuterów elektrycznych. W pierwszym kwartale tego roku na francuskich drogach pojawiło się 8423 pojazdy tego typu, podczas gdy w analogicznym okresie rok temu było to 11 992 sztuki.
Potężne spadki sprzedaży nie są przypadkiem
Spadek wynosi więc aż 29% i jest konsekwencją coraz bardziej zauważalnego odwrotu od wybranych form elektromobilności. W przypadku motocykli czy skuterów podstawową kwestią jest mizerny zasięg takich jednośladów.
Z tego powodu są one w stanie poruszać się głównie w miejskiej przestrzeni, gdzie duże, mocne motocykle niekoniecznie się sprawdzają. Za to rowery elektryczne czy hulajnogi święcą triumfy, a przede wszystkim są nie tylko tańsze, ale także łatwiejsze w utrzymaniu i użytkowaniu.
Sytuacja na rynku motocykli elektrycznych pokazuje, że ogólnie pojęta elektromobilność znajduje się na sporym zakręcie, nie tylko w Europie, ale na innych rozwiniętych rynkach.
Widać to także w segmencie samochodów elektrycznych, których dynamika sprzedaży – choć wciąż rośnie – znacząco wyhamowała. Co więcej, duże koncerny znacząco ograniczyły inwestycje w segment EV, a wiele firm postuluje przesunięcie terminu, lub nawet rezygnację z wprowadzenia zakazu stosowania silników spalinowych.
Zobacz również:
- Jaki rower elektryczny dla dziecka i nastolatka? Polecane modele na 2024 rok
- TrybEco LEA to piękny rower – i nie tylko dla kobiet! (TEST)
- Dobry rower elektryczny do 10 tys. zł? Oto polecane modele na 2024 rok
- Test taniego roweru elektrycznego PVY Z20 PRO, czyli Wigry 5 na sterydach
- Test taniego roweru elektrycznego Eleglide M1 Plus. Wygodna podróż w dobrej cenie?
- Najlepsze rowery elektryczne do 5000 złotych
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Mam nadzieję, że ten bum na ekektromobilność wreszcie ustanie bo ceny są zaporowe. Chciałem dołożyć baterie do skutera i jakież było moje zdziwienie gdy dowiedziałem się, że musiałbym wydać 80% wartości tego skutera.