Sportowe ikony japońskiego producenta cieszyły się niemałą popularnością w Stanach Zjednoczonych – wówczas dwa odświeżone modele zaskoczyły odwiedzających swoją specyfikacją oraz wyglądem. Niestety Toyota nie przychodzi do Polaków z dobrymi wiadomościami.
W ostatnim czasie wielu kierowców przekonało się, że Toyota ma w swoim zanadrzu kilka ciekawych projektów. Dowiedzieliśmy się, chociażby o nowej odświeżonej wersji modelu Yaris Cross na rok 2025. Ogłoszono również wielką promocję trwającą do końca czerwca – za jej sprawą jeden z popularnych SUV-ów jest do kupienia o 40 000 zł mniej. Ostatnio producent zaprezentował dwa kolejne modele.
Sportowe ikony Toyoty w nowej wersji
Podczas New York International Auto Show Toyota zaprezentowała dwie limitowane wersje sportowych modeli: GR86 Yuzu Special Edition oraz GR Supra Final Edition. Stoisko japońskiej marki przyciągało uwagę zarówno fanów SUV-ów, jak i miłośników samochodów sportowych z linii TOYOTA GAZOO Racing. Nowości Toyoty były jedną z głównych atrakcji wydarzenia. Niestety już teraz wiadomo, że obie edycje nie trafią do Polski.
GR86 Yuzu Special Edition to hołd dla historycznego Sciona FR-S Release Series 1.0, wyróżniającego się intensywnie żółtym lakierem. Model wyposażono w 18-calowe czarne felgi, sportowe dodatki stylistyczne oraz czarne wnętrze z żółtymi przeszyciami. Na uwagę zasługuje wyczynowy układ hamulcowy Brembo oraz amortyzatory SACHS, które mają zapewniać precyzyjne prowadzenie.
Pod maską GR86 Yuzu Special Edition pracuje 2,4-litrowy silnik typu bokser o mocy 234 KM z momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm. Auto osiąga 100 km/h w 6,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 226 km/h. Napęd na tylne koła oraz dostępne akcesoria mają podkreślać jego dynamiczny charakter. Wiadomo, że produkcja będzie ograniczona do 860 egzemplarzy.
Co warto wiedzieć również o drugim aucie od Toyoty?
GR Supra Final Edition również cieszyła się popularnością odwiedzających podczas New York International Auto Show Toyota. Duże wrażenie zrobiły szeroko zakrojone modyfikacje układu jezdnego. W tym modelu zastosowano nowe zawieszenie KW, ulepszony układ kierowniczy, wydajniejsze hamulce Brembo oraz szersze opony. Udoskonalono też pracę mechanizmu różnicowego, co znacząco poprawiło przyczepność i ograniczyło podsterowność.
W wyglądzie zewnętrznym GR Supra Final Edition wyróżnia się matowymi, 19-calowymi felgami oraz karbonowymi elementami, jak spojler i obudowy lusterek. Wnętrze zdobią sportowe fotele pokryte skórzano-zamszową tapicerką, czerwone akcenty oraz pasy bezpieczeństwa. GR Supra Final Edition będzie dostępna z 3,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, oferującym wybór między sześciobiegową manualną skrzynią iMT a ośmiobiegowym automatem.
Nowy Lexus ES powróci na rynek z przytupem. Kusi wyglądem i tym, co chowa pod maską
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz