Nowy sportowy tourer od BMW został oficjalnie przedstawiony. Twórcy udostępnili informacje na temat specyfikacji tego modelu – okazuje się, że wyposażono go w najmocniejszy silniki w historii marki. Ten jednoślad bez wątpienia skradnie niejedno serce.
Fani sportowych motocykli nie mogą czuć się w ostatnim czasie pominięci przez BMW. Odłam Motorrad w połowie zeszłego miesiąca zaprezentował niezwykle wydajny pojazd, który w porównaniu do poprzednika prezentował znacznie większe osiągi. Tym razem przyszła pora na kolejny motocykl z segmentu premium.
Sportowy tourer od BMW przedstawiony – oto co warto o nim wiedzieć
Nowe BMW R 1300 RS to sportowy tourer z silnikiem bokser o pojemności 1300 cm³, mocy 145 KM przy 7750 obr/min i momencie obrotowym 149 Nm przy 6500 obr/min. Jak zdradza sam producent mowa o najmocniejszym bokserze BMW w historii. Wzrost osiągów uzyskano dzięki zwiększonej średnicy cylindra i zmodyfikowanemu wałowi korbowemu. Maksymalna prędkość obrotowa tego jednośladu wynosi 9000 obr/min.
Motocykl oferuje trzy tryby jazdy w standardzie – Rain, Road i Eco – a w opcji pakiet Riding Modes Pro z dodatkowymi ustawieniami Dynamic i Dynamic Pro. Na pokładzie znaleźć można wiele ciekawych rozwiązań np. system MSR, który ogranicza poślizg tylnego koła przy hamowaniu silnikiem. Na życzenie dostępny jest automatyczny asystent zmiany biegów ASA.
Nowy widelec upside-down i tylne zawieszenie Evo Paralever zapewniają większą sztywność i precyzję. Rama główna została wykonana z blachy stalowej, przy czym tylna z aluminium, co poprawia prowadzenie i redukuje masę. Całość uzupełniają nowe 17-calowe koła, lżejsze o ponad 1,4 kg. Zawieszenie Dynamic Suspension Adjustment dostępne jest opcjonalnie.
Model oferuje cztery wersje kolorystyczne: podstawową Racing Blue, Triple Black, sportową Performance oraz premium Option 719 Cuyamaca. Opcjonalnie można dobrać różne kierownice i siedzenia.
Co jeszcze warto wiedzieć o jednośladzie od BMW?
Dla podróżnych dostępny jest nowy system bagażowy: kufry boczne (26 i 29 l) i centralny (39 l) z oświetleniem wewnętrznym i zamkiem centralnym. Wszystkie mają gniazda USB-C. Nowa torba na bak mocowana jest pierścieniem, bez pasków. Motocykl można wyposażyć w wyższą szybę, podgrzewane siedzenia i inne dodatki.
W standardzie znalazł się nowy układ hamulcowy z Integral ABS Pro i pełne oświetlenie LED z reflektorem Headlight Pro jako opcją. System ten oferuje adaptacyjne światło doświetlające zakręty. Opcjonalny pakiet Riding Assistant zawiera m.in. ACC, FCW, SWW i RECW, co dodatkowo powinno spodobać się osobom, które na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Fajny sprzęt, jakby silnik był 4-cylindrowy brałbym od razu.
Güzel aydınlatıcı makale için teşekkürler daha iyisi samda kayısı umarım faydalı çalışmalarınızın devamı gelir.