Już niebawem w ofercie polskiego producenta rowerów (nie tylko elektrycznych), a więc marki Romet, pojawi się nowy jednoślad ze wspomaganiem przeznaczony do miasta. To kolejna odsłona popularnej serii E-Modeco z wieloma ciekawymi rozwiązaniami.
Do tej pory Romet nie wprowadził do sprzedaży zbyt wielu nowości na rok 2025, jeśli chodzi o segment e-bike – do tej pory do sprzedaży trafiły tylko bardzo ciekawe, elektryczne rowery MTB z pełnym zawieszeniem, a więc E-Dagger 1.0 oraz E-Dagger 2.0, także w wersji EXP (SUV). Teraz czas na kolejną propozycję z zupełnie innej półki.
Miejski rower z naprawdę wysokiej półki
Romet E-Modeco URB 4.0 NX to bowiem jednoślad, który ma trafić w gusta osób szukających roweru elektrycznego do miasta z wyższej półki. Ten model łączy bowiem cechy charakterystyczne nie tylko dla elektrycznego „mieszczucha”, ale także jednośladów trekkingowych czy SUV-ów.
To, na co możemy liczyć, to oczywiście mocno wyprostowana sylwetka podczas jazdy – wygoda poruszania się po drodze ma być zwiększona dzięki wygodnemu żelowemu siodełku Selle Royal oraz amortyzowanej sztycy podsiodłowej. Cieszy także obecność regulowanego wspornika kierownicy.
Takiego silnika i napędu trudno się było spodziewać
Jeśli chodzi o specyfikację – dzieje się naprawdę sporo. Sercem roweru jest bowiem mocny, centralny silnik Shimano EP6 z momentem obrotowym wynoszącym aż 85 Nm, co zapewni odpowiedni zapas mocy. Ciekawostką jest także zastosowanie w pełni elektronicznej, 5-stopniowej przekładni Shimano Nexus.
Warto także pamiętać o wykorzystaniu technologii Di2, która pozwala na automatyczną zmianę biegów, a także fakt, że klasyczny łańcuch zastąpiono paskiem karbonowym od Gates. Czyni to więc cały rower naprawdę bezobsługową konstrukcją. Dodatkowo możemy liczyć na hydrauliczne, dwutłoczkowe hamulce tarczowe od Shimano.
Rower zaoferuje także zasięg na poziomie 120 km – ma ją zapewnić bateria o pojemności 540 Wh, choć Romet wspominał także o ogniwie 820 Wh i niewykluczone, że taki wariant również wkrótce trafi do sprzedaży. Cieszy także obecność frontowego, powietrznego widelca SR Suntour Mobie 25 LOR DS o skoku 75 mm.
Cena nie bierze się znikąd
Cała konstrukcja waży niemało, bo 28,7 kg, a opartą ją na 27,5-calowych oponach WTB o przekroju 27,5″. Te wszystkie ciekawe udogodnienia mają oczywiście swoją cenę – rower trafi do sprzedaży w oficjalnym sklepie Romet i u innych sprzedawców już niebawem w kolorach bordowym i zielonym, a jego cena to 17 499 złotych.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rower od chińskiej podrzednej marki a cena jak za produkt premium.
Ta cena jasno pokazuje, za kogo Polska firma ma klienta. Brak słów. Identyczną konstrukcję i markową na zachodzie spokojnie kupimy za 1300-1500€. Polska!!
eBike są super lecz nie made in Poland, o nie, nie. Nic made in Poland, nic!!!!
Elektryczne rowery to sa dla homoseksualistow co jedza kebab bez miesa i mama im ni
Nie ma kebaba bez mięsa, jest falafel albo vegab. A to że ty lubisz kiełbasę to nie znaczy że inni lubia.
Rower za drogi o 10K
Pogadamy jak będziesz miał siedemdziesiątkę na karku i będziesz chciał podjechać np pod Mogilany! Nikt nie każe Ci jechać że wspomaganiem. Ale miło mieć perspektywę możliwości jej używać. A co do ceny to z księżyca. On powi ien kosztować 9999 PLN i poczekaj na jesienną wyprzedaż. Gwarantuje między 9999PLN a 11999PLN a i tak nikt się na niego nie skusi. Następna skucha Rometu!