Toyota RAV4 wraca na rynek w odświeżonej, przeprojektowanej formie – model zyskał szereg nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz wydajności. W tym wszystkim znalazło się też miejsce dla zupełnie nowego systemu operacyjnego, który znacząco wpływa na bezpieczeństwo i nie tylko.
Ostatnie kilka miesięcy to obfity dla Toyoty okres pod względem premier. Ostatnio wspominaliśmy o wprowadzeniu przez japońskiego producenta nowego hybrydowego SUV-a. Następnie opowiadaliśmy wam o Toyocie bZ4X Touring, którą zaprojektowano z myślą o dużej funkcjonalności. Teraz przyszła pora na kolejny odświeżony model marki. Co o nim wiemy?
Nowa, szósta generacja Toyoty RAV4 to gruntownie przeprojektowany model posiadający cechy SUV-a i nowoczesne technologie. Auto zachowało zbliżone wymiary do poprzednika, ale zyskało nową stylistykę. Przeprojektowano kabinę, która oferuje lepszą ergonomię, przestrzeń i komfort podróżowania. Wprowadzono też nowy logotyp modelu.
Toyota RAV4 z wieloma zmianami – co trzeba o niej wiedzieć?
Nowością w RAV4 jest system operacyjny Arene – pierwszy raz zastosowany w modelu Toyoty. Umożliwia on bardziej zaawansowaną integrację systemów bezpieczeństwa, wsparcia kierowcy i multimediów. Systemy dzięki niemu działają szybciej, są bardziej responsywne, a ich aktualizację można przeprowadzić zdalnie. Ulepszony układ parkowania, nowa nawigacja i rozbudowana łączność to jedne z wielu korzyści tego modelu.
Nowa Toyota RAV4 dostępna będzie w Europie wyłącznie jako hybryda plug-in lub pełna hybryda. Wersja plug-in hybrid zyskała akumulator o pojemności 22,7 kWh, pozwalający na przejazd do 100 km w trybie elektrycznym (WLTP). Bateria wspiera szybkie ładowanie: 11 kW w trybie AC i do 50 kW w DC, co pozwala na naładowanie od 10 do 80% w 30 minut. Dzięki nowej ładowarce pokładowej uzupełnienie baterii w domu lub na stacji publicznej zajmuje zaledwie 3 godziny.
Układ hybrydowy plug-in oferuje moc 304 KM, a dzięki nowemu silnikowi elektrycznemu z przodu (150 kW) auto przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekundy. Poprawiono rozkład masy i obniżono środek ciężkości, co przekłada się na większą stabilność i przyjemność z jazdy. Nowością w gamie będzie także wariant z napędem na przednie koła o mocy 268 KM.
Pełna hybryda RAV4 również została udoskonalona. Nowy układ napędowy zapewnia lepszą dynamikę i wyższą efektywność. Wersja AWD-i osiąga 191 KM, a wariant FWD – 183 KM. Ponad to poprawiono układ przeniesienia napędu, akumulator oraz jednostkę sterującą, co oznacza lepszą reakcję na gaz i bardziej płynną jazdę.
Na pokładzie rozbudowane systemy bezpieczeństwa i solidna kabina
Toyota rozbudowała również systemy bezpieczeństwa w ramach pakietu Toyota T-MATE. Nowością jest system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) oraz rozszerzony monitoring martwego pola z funkcją ostrzegania przed szybko zbliżającym się pojazdem z tyłu. Zaktualizowano także asystenta zmiany pasa ruchu oraz układ wczesnego reagowania PCS.
Kabina nowej RAV4 została wyposażona w dwa nowe ekrany: cyfrowy zestaw wskaźników 12,3 cala oraz ekran główny o przekątnej 12,9 cala. System multimedialny działa szybciej i oferuje funkcje personalizacji, głosowego sterowania oraz integracji z mapami Google i ostrzeżeniami LEZ. Obsługę pojazdu wspiera panoramiczna kamera 360° i funkcja zdalnego parkowania przez smartfona.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz