Xiaomi zaprezentowało swój pierwszy SUV elektryczny. Model Xiaomi YU7 wygląda luksusowo i ładuje się szybciej niż większość konkurencji. To nie tylko powiększony SU7, ale zupełnie nowy projekt. Firma pokazuje, że chce być poważnym graczem w branży motoryzacyjnej.
Premiera odbyła się w Chinach, obok innych nowości takich jak np. Xiaomi 15S Pro. Najnowszy Xiaomi YU7 to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów wobec nowoczesnych elektryków. Producent podkreśla, że SUV oferuje komfort, zaawansowaną technologię i świetne osiągi w jednym. Oficjalna sprzedaż ruszy w lipcu, a auto będzie dostępne w trzech kolorach: Emerald Green, Titanium Silver i Lava Orange.
Nowy Model Y Performance 2026 zrywa asfalt na Nürburgringu! Tesla wkrótce zaprezentuje SUVa.
Xiaomi YU7 stawia na duże nadwozie i świetną aerodynamikę
Xiaomi YU7 to SUV klasy średniej-wyższej o długości niemal 5 metrów. Ma nisko osadzoną sylwetkę, a współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,245. To zasługa aktywnego grilla, przemyślanych kanałów powietrznych i spojlera. Całość prezentuje się bardzo dynamicznie i przyciąga wzrok.
Z przodu znajduje się ogromna aluminiowa maska o powierzchni 3,11 m² i bagażnik o pojemności 141 litrów. Z tyłu zamontowano elegancką listwę świetlną z technologią ultra-red. Klamki chowają się automatycznie podczas jazdy i wysuwają, gdy kierowca się zbliży. Całe nadwozie wykonano ze stali i aluminium o wysokiej wytrzymałości.
Konstrukcja wykorzystuje stal 2200 MPa, co zwiększa bezpieczeństwo w razie kolizji. Zawieszenie to połączenie podwójnych wahaczy z przodu i pięciowahaczowego układu z tyłu. Auto korzysta z zawieszenia pneumatycznego i aktywnego tłumienia. To w praktyce ma przekładać się na stabilność przy dużych prędkościach i komfort w mieście.
Technologia i moc na najwyższym poziomie
We wnętrzu króluje panoramiczny ekran HyperVision o długości 1,1 metra. To zestaw trzech ekranów Mini LED, które tworzą jeden wyświetlacz na dolnej części szyby. Do tego dochodzi dodatkowy panel sterujący dla pasażerów. Całe wnętrze wykończono certyfikowanymi materiałami klasy premium.
Fotele oferują funkcję masażu i pozycję zero-grawitacyjną. Pasażerowie z tyłu także mogą regulować swoje siedzenia elektrycznie. Bagażnik oferuje aż 1970 litrów łącznej pojemności. Całość oparto na platformie 800V, co pozwala naładować auto od 10% do 80% w zaledwie 12 minut.
Napęd stanowi jednostka HyperEngine V6s Plus o mocy 690 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje tylko 3,23 sekundy. Wersja podstawowa oferuje zasięg do 835 km według normy CLTC. System wspomagania jazdy działa na platformie NVIDIA Thor i wykorzystuje LiDAR (11 kamer i 12 radarów). W wielkim skrócie, specyfikacja robi niemałe wrażenie.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
835km to wg normy CLC (88% tego co podają w EUROPIE wg norm WLTP). Czyli maksymalnie 680km zasięgu. Też nie jest źle, ale tesla