Sony szykuje się do premiery PlayStation 6. Do sieci trafiły nowe przecieki dotyczące specyfikacji konsoli. Mowa o nowym chipie, sztucznej inteligencji i lepszej grafice. PS6 ma być nie tylko mocniejsze, ale też bardziej energooszczędne.
Choć oficjalna zapowiedź PS6 jeszcze nie nastąpiła, przecieki wskazują, że Sony intensywnie pracuje nad konsolą nowej generacji. Informacje pochodzą od znanego informatora, który wcześniej trafnie przewidział szczegóły dotyczące PS5 Pro. Nowa konsola postawi na nowoczesny proces technologiczny, lepszą wydajność i wsparcie AI. Wszystko wskazuje na to, że PS6 będzie dużym krokiem naprzód względem obecnych modeli.
Procesor 3 nm i pamięć z nowymi technologiami
PlayStation 6 ma wykorzystywać chip wykonany w litografii 3 nm o poborze mocy na poziomie 15 W. Taka wartość sugeruje nacisk na energooszczędność i cichą pracę, przy zachowaniu wysokiej wydajności. Sony chce osiągnąć większą efektywność cieplną i stabilność działania przy długiej rozgrywce. To może oznaczać mniejsze chłodzenie i bardziej kompaktową konstrukcję. Z drugiej jednak strony miniaturyzacja niekoniecznie może wyjść na dobre.

PS5 Pro / fot. producenta
Nowa konsola otrzyma 16 GB RAM z dodatkowymi komponentami, takimi jak 4 MB pamięci L2 i 16 MB MALL. Technologie mają usprawnić zarządzanie pamięcią, przyspieszyć ładowanie i poprawić multitasking. Szczególnie zauważalne ma to być w grach z otwartym światem i dużą ilością danych. Lepsze zarządzanie teksturami przełoży się na płynniejszy obraz.
Skalowanie obrazu z użyciem sztucznej inteligencji będzie jednym z kluczowych elementów PS6. Dzięki architekturze AMD RDNA 5, gry zyskają na jakości obrazu, przy zachowaniu wysokiej stabilności. AI poprawi detale bez zwiększania obciążenia GPU. Rozwiązanie szczególnie przyda się w grach 4K.
PS6 gotowe na GTA VI, Wiedźmina 4 i więcej
Nowa technologia nie będzie wymagana w każdej grze, ale znajdzie zastosowanie w dużych tytułach AAA. Przykładem może być wyczekiwane GTA VI lub Wiedźmin 4, które skorzysta z lepszej grafiki i wydajności. Sony przygotowuje konsolę z myślą o przyszłości gamingu na wiele lat. Dodatkowo, PS6 ma oferować wsteczną kompatybilność z PS5 i PS5 Pro.
Zarówno RDNA 5, jak i nadchodzące RDNA 6 będą oparte na platformie gfx13. To ułatwi deweloperom dostosowanie gier do nowej generacji. Producent chce, by na starcie PS6 miało dostęp do rozbudowanej biblioteki tytułów. Oficjalna prezentacja może nastąpić w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Mamy już monitory 16K, a te konsole jeszcze 4K w pełni nie ogarniają z 60 fps. Pożałowali dodać 32GB RAM DDR5, aby szybciej gry się wczytywały, do tego to pamięć współdzielona.
Sama karta Nvida RTX 5090 pobiera max 700 wat, a razem z komputerem i podzespołami coś koło 1000 wat. Natomiast konsole są w przedziale 300-400 wat, więc zawsze będą w tyle. Sądziłem że PS6 dostanie jakieś mocarne bebechy, a tu dalej idą w energooszczędność i hamują rozwój gier AAA. Chyba trzeba będzie kupić Radeona 9080 XT.
16 GB i 3nm to jak nowa Rewizja PS5 Pro a nie nowa konsola…
Jak PS5 pobierało 300 wat, a PS5 Pro około 240 wat. To może przez to ta droga konsola PS5 Pro taka słaba i nie widać różnicy w grach. Fajnie że ograniczają zapotrzebowanie na prąd ale czy wydajność też spadnie?