Miejska legenda Fiata debiutuje w wersji hybrydowej w polskich salonach. Poznaliśmy jej specyfikację, wyposażenie oraz cenę. Patrząc na całokształt, warto się zainteresować nową Grande Pandą.
Fiat to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych w Europie. Na przestrzeni ostatnich lat wprowadziła ona do swojego portfolio wiele ciekawych pojazdów. Jeden z nich właśnie trafił do polskich salonów. W tym momencie przypomnijmy, że ostatnio Fiat wprowadził wraz z firmą Ample modułową technologię wymiany baterii do car-sharingu w Madrycie.
Fiat wprowadza na rynek model Grande Panda Hybrid, który ma w głównym założeniu kusić kierowców przystępnością oraz nowoczesnymi technologiami. Nowa hybryda segmentu B ma spełnić oczekiwania osób pragnących ekonomicznej jazdy. Co wiemy o pojeździe i ile przyjdzie kierowcom za niego zapłacić?
Miejska hybryda Fiata debiutuje w Polsce – co o niej wiemy?
Samochód oparto na platformie Smart Car Platform, która umożliwia produkcję zarówno wersji hybrydowych, jak i elektrycznych. Grande Panda ma długość 3,99 m, co czyni ją wyjątkowo kompaktową. Jednocześnie jak podkreśla producent, wciąż oferuje wygodną przestrzeń dla pięciu osób.
Wersja hybrydowa wykorzystuje 3-cylindrowy silnik 1.2 T-Gen3 o mocy 110 KM, wspierany przez 48-woltowy układ elektryczny i skrzynię eDCT. System umożliwia jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym przy niskich prędkościach. To w konsekwencji przekłada się na ograniczoną emisję dwutlenku węgla.
Design Grande Pandy nawiązuje do oryginalnego modelu z lat 80. Wyróżnia się kanciastą sylwetką, LED-owymi reflektorami w stylu retro i charakterystycznym napisem „PANDA” na drzwiach. Do wyboru są wersje wyposażeniowe POP, ICON i LA PRIMA – każdą z nich można skonfigurować wedle indywidualnych preferencji.
Wnętrze oferuje liczne praktyczne schowki, 412-litrowy bagażnik oraz elementy wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Deskę rozdzielczą pokryto materiałem BAMBOX z włókien bambusowych, a do wykończenia wnętrza wykorzystano m.in. przetworzone kartony po napojach.
Dobre wyposażenie i przyzwoita cena
Wariant POP zawiera m.in. automatyczną skrzynię biegów eDCT, systemy wspomagania kierowcy (ADAS), elektryczny hamulec postojowy oraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10 cali. Wersja ICON wzbogacona jest o większy ekran multimedialny 10,25 cala, sześć głośników, reflektory LED oraz pakiety dodatkowe. Najwyższa wersja LA PRIMA łączy wszystkie pakiety i oferuje dodatkowo 17-calowe felgi, tapicerkę z materiału BAMBOX i ekskluzywne wykończenia wnętrza.
A teraz czas odpowiedzieć sobie szczerze – jak sytuacja wygląda z ceną? Jak wspomniałem na początku samochód dopiero, co trafił do polskich salonów. Jego cena, jak podaje sam Fiat, startuje od 79 900 zł. Biorąc pod uwagę całą jego specyfikację oraz wyposażenie można z łatwością stwierdzić, że jest to całkiem dobra oferta.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz