>

Od graczy dla graczy? AMD udostępnia kod źródłowy FSR 2.2!

Firma AMD udostępniła niedawno kod źródłowy FRS 2.2. Taki ruch ma ułatwić pracę nie tylko deweloperom, ale również hobbistom, którzy zajmują się produkcją modyfikacji. To jednak nie koniec, bowiem gigant chwali się również obecnością swojej technologii w 250 wydanych i nadchodzących grach.

Ostatnimi czasy na rynku kart graficznych nie dzieje się najlepiej. Intel wypuścił bardzo kompetentne układy, którym brakuje sterowników, NVIDIA po serii potknięć doczekała się pozwu zbiorowego, a AMD nie popisało się przy konstruowaniu systemu chłodzenia Radeona RX  7900 XTX. Jak to jednak zwykle bywa – zdarzają się też pozytywy. Jednym z nich jest inicjatywa ostatniej z wymienionych firm, polegająca na udostępnieniu autorskiej technologii na licencji open-source.

Nie jest to jednak nic zaskakującego, bowiem wiemy o tym nie od dziś. Nowością jest natomiast wypuszczenie otwartoźródłowego API FSR 2.2 oraz jego kodu źródłowego na GPUOpen.com. Amerykańskie przedsiębiorstwo poinformowało o tym na swojej stronie internetowej pisząc:

Udostępniamy teraz na stronie GPUOpen.com otwartoźródłowe API FSR 2.2 i kod źródłowy, który mogą wykorzystać w swoich grach i projektach wszyscy deweloperzy, a nawet hobbyści (np. twórcy modów).

FSR w setkach produkcji

AMD informuje także o tym, że FSR jest dostępne w 250 istniejących i nadchodzących tytułach. Spora część z nich – bo aż 110 – obsługuje FSR 2. Firma przewiduje również, że nowsza wersja omawianego API niebawem prześcignie swojego protoplastę.

Fot. AMD

Listę pozycji, które korzystają (lub będą korzystać) z dobrodziejstw tego oprogramowania znajdziemy pod tym adresem. Warto jednak wspomnieć, że do tego grona zaliczają się:

  • BLACKTAIL
  • Dead Space
  • Forspoken
  • Ghostwire: Tokyo
  • Forza Horizon 5
  • Hitman 3
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Need for Speed Unbound
  • Squad
  • The Callisto Protocol
  • The Witcher 3: Wild Hunt Next-Gen Update

Trzymam kciuki za to, aby AMD dalej rozwijało swoją technologię. Wygląda na to, że już niebawem DLSS może zyskać niebezpiecznie kompetentnego konkurenta.

Źródła: 1, 2

Albert