>

NVIDIA ACE to nowy sposób interakcji z NPC dzięki sztucznej inteligencji! Czeka nas rewolucja?

NVIDIA chwali się kolejnymi nowościami. Mowa o Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project oraz NVIDIA ACE. Szczególnie druga z nich jest bardzo interesująca, jako że może zmienić sposób interakcji z postaciami pobocznymi w grach wideo.

Nowa wersja DLSS to nie jedyna nowość od NVIDII. Firma przekazała bowiem więcej ciekawych informacji na Gamescom 2023. Okazuje się, że poza wprowadzeniem tzw. Ray Reconstruction do DLSS 3.5, doczekaliśmy się również zapowiedzi projektu NVIDIA Remix, który w wielkim uproszczeniu pozwala użytkownikom na własnoręczny remaster, oraz platformy NVIDIA ACE, która wprowadza interakcję z NPC na zupełnie nowy poziom.

Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project

NVIDIA ogłosiła projekt Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Polega on na tym, że społeczność przy wykorzystaniu narzędzi RTX Remix rozpoczęła pracę nad fanowskim remasterem hitu Valve.

Użytkownicy są w stanie dodać nowe detale za pomocą Hammer editor od Valve i przebudować materiały z wykorzystaniem Physically Based Rendering (PBR). Dzięki RTX Remix fani mają możliwość dodania do gry takich technologii jak Reflex, Pełny Ray Tracing oraz DLSS 3.

Firma przekazuje, że data premiery nie została jeszcze ogłoszona, ale wiemy, że społeczność zaczęła już pracować nad Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project.

NVIDIA ACE to nowy sposób interakcji z NPC

A teraz czas na coś, co ma szansę mocno wpłynąć na świat wirtualnej rozrywki. Mowa o technologii NVIDIA ACE. To model AI, którego zadaniem jest zasilenie inteligencją pobocznych postaci w wirtualnych światach. Mówiąc dokładniej, chodzi o to, aby z NPC prowadzić naturalnie wyglądające konwersacje.

Przedsiębiorstwo zaprezentowało demo technologiczne, na którym widać interakcję z wirtualną postacią. Jim, bo o nim mowa, został stworzony dzięki Unreal Engine 5 z RTX ON. Jak widać, dzięki różnym opcjom możemy dostosować wypowiedź postaci do naszych potrzeb.

Technologia przywodzi na myśl pewien fanowski projekt, który wykorzystywał model językowy AI do interakcji z postaciami w Skyrimie. Teraz jednak mamy do czynienia z czymś, co ma ogromny potencjał, aby pojawić się na stałe w grach wideo. W końcu technologią opiekuje się gigant branżowy, który może zapewnić jej optymalny rozwój. Jeżeli deweloperzy zdecydują się na implementację, to być może czekają nas bardzo interesujące zmiany w świecie gamingu.

Źródło: Informacja prasowa

Albert