>
Kategorie: DrukarkiHPNewsy

Drukowanie dla elit? Jeden z producentów wyraźnie do tego dąży

Drukarka to dla wielu z nas pospolity domowy sprzęt – zupełnie jak telewizor, toster czy odkurzacz. HP chce jednak, by korzystanie z możliwości drukowania w domu kosztowało naprawdę słono. Dla nich istnieje jeden kierunek: subskrypcja.

HP w ostatnich miesiącach robi naprawdę sporo, by zniechęcić swoich klientów do kupna ich sprzętów drukujących. Wprowadzenie HP Instant Ink – subskrypcji na materiały eksploatacyjne do drukarek – spotkało się z zainteresowaniem klientów, ale gdy popatrzyli na koszty, to… wielu zmieniło zdanie.

Ostatnio zaś HP walczy wytrwale z producentami zamienników do drukarek – w tym celu koncern zdalnie blokuje możliwość stosowania kartridży firm trzecich poprzez aktualizacje oprogramowania. A – jak wiadomo – oficjalne materiały eksploatacyjne kosztują niejednokrotnie nawet kilka razy więcej, niż zamienniki o często bardzo podobnej jakości.

fot. HP

Wygląda na to, że HP wcale nie zamierza schodzić z obranej wcześniej drogi – nawet mimo tego, że firma regularnie mierzy się z pozwami zbiorowymi dotyczącymi tych wątpliwych praktyk.

Ochrona własności intelektualnej poprzez blokowanie zamienników

Prezes HP, Enrique Lores twierdzi, że dla jego koncernu istotna jest ochrona własności intelektualnej, która istnieje w głowice drukujące, atramenty czy wkłady. Z tego powodu po identyfikacji wkładów „naruszających własność intelektualną”, drukowanie jest blokowane.

Co więcej, Lores twierdzi, że zamienniki materiałów eksploatacyjnych mogą zepsuć drukarki, a także zmniejszyć bezpieczeństwo podczas procesu drukowania. Poza tym – co przyznaje prezes HP – jest to czysta konkurencja. Sugeruje on także, że hakerzy mogą osadzać złośliwe oprogramowanie we wkładach atramentowych innych firm, co jest już twierdzeniem dość mocno kontrowersyjnym.

fot. HP

Wszystko zaś sprowadza się do jednego – Enrique Lores twierdzi, że celem HP w długoterminowej strategii jest uczynienie drukowania płatną subskrypcją. Koncern miałby zająć się pełną obsługą klienta – dostarczaniem wkładów, odbieraniem zużytych i zapewnianiem dostaw na czas.

Z punktu widzenia HP to zdecydowanie najlepsze wyjście z sytuacji. Dla przeciętnego klienta może natomiast oznaczać, że drukowanie w domu będzie rozwiązaniem dla krezusów. A inne firmy mogą to tylko wykorzystać.

źródło

Amadeusz Cyganek