>

Bosch ma konkurencję. Ten silnik do rowerów elektrycznych wygląda naprawę ciekawie!

Jeden z mniej znanych producentów silników do rowerów elektrycznych – hyena – zaprezentował nową, centralnie montowaną jednostkę elektryczną. To lekki silnik z wysokim momentem obrotowym, który sprawdzi się w rowerach miejskich czy trekkingowych.

hyena to marka, która jest raczej mniej znana na rynku silników elektrycznych od takich tuzów, jak Bosch, Bafang czy Brose. Jej najnowsza propozycja może jednak solidnie namieszać w segmencie e-bike’ów.

Lekki i mocny silnik może zamieszać w stawce

UniDrive 70 to bowiem centralnie montowany silnik, który powinien znaleźć się na wyposażeniu lekkich rowerów górskich, trekkingowych czy miejskich. Waga tej jednostki napędowej to bowiem zaledwie 2,4 kg. Uwagę zwraca za to wysoki moment obrotowy – wynosi on 70 Nm. Mocy przy podjazdach nie powinno więc zabraknąć.

fot. Hyena

Na bazie tego silnika stworzone zostaną całe systemy: BS-B540+, BS-A500 i BE-B180 to pakiety z dwoma akumulatorami i możliwością zwiększenia zasięgu za pomocą dodatkowego ogniwa.

hyena do dyspozycji odda także różnorodne wyświetlacze oraz sterowniki. Dodatkowo możemy także liczyć na oficjalną aplikację mobilną, która zapewni nam dostęp do szczegółowych informacji na temat silnika czy baterii. Zestawy od hyena oferują także narzędzia serwisowe, dzięki czemu warsztaty będą mogły przeprowadzić zdalną diagnostykę.

fot. Hyena

Na razie nie wiadomo, kiedy pierwsze rowery z silnikiem UniDrive 70 pojawią się na rynku. Można jednak oczekiwać, że stanie się to jeszcze w tym roku.

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek