>

Od teraz (prawie) każdy Kinect to Kinect dla Windowsa

Połączenie Kinecta z komputerem stało się faktem już jakiś czas temu. Najpierw poprzez starania samych użytkowników, teraz oficjalnie, dzięki Microsoftowi. Co jednak, jeżeli okaże się, że sprzęt jest zwyczajnie zbyt drogi? Poszkodowani mogliby się czuć zwłaszcza posiadacze Xboxów, którzy zapewne woleliby po prostu podłączyć swoje Kinecty do PC. Na szczęście Microsoft pomyślał i o tym.

Kinect nie jest tanim urządzeniem. Nowa wersja, stworzona specjalnie z myślą o komputerach – Kinect for Windows v2 – kosztuje obecnie 199 dolarów i 99 centów. Gdyby przełożyć to na walutę naszego kraju, za ten sensor zapłacilibyśmy ponad 600 złotych. Taka kwota to już spora część nowej konsoli.

Teraz posiadacze Kinectów, zainteresowani wykorzystaniem ich w parze z komputerami, mogą wziąć pod uwagę inną alternatywę. Microsoft pokazał światu adapter, przy pomocy którego można podłączyć klasyczny sensor do PCtów. Jego cena to 49 dolarów i 99 centów.

Wciąż dużo, ale zdecydowanie bardziej ekonomicznie, niż zakup nowego sprzętu. Dodatkowo, Microsoft udostępnił niedawno Kinect SDK 2.0, czyli nową wersję zestawu narzędzi dla osób zainteresowanych tworzeniem aplikacji współpracujących z Kinectem. Jest jednak jeden haczyk – z adapterem zadziałają jedynie Kinecty dedykowane nowemu Xboxowi One.

Jako ciekawostkę można dodać, iż Kinect w parze z PC to nie tylko zabawka – przykładem może być chociażby Microsoft 3D Builder, czyli aplikacja, dzięki której Kinect staje się narzędziem do skanowania obiektów 3D.

źródło: PCWorld

marcinch